• شناسه خبر : 13113

روند کاهشی بیماران کرونایی ثابت شده، متاسفانه برخی بیماران دیر مراجعه می‌کنند، نارنجی شدن کاشان باعث عادی‌انگاری شده

ابوالفضل شجاعی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه خوشبختانه بخشی از بیمارستان شهید بهشتی کاشان از بیماران کرونایی خالی شده است، اظهار داشت: ما از تمام ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی برای بیماران کرونایی و غیرکرونایی استفاده می کنیم و در صورت داشتن ظرفیت بیماران الکتیو نیز پذیرش می‌کنیم.


وی با بیان اینکه با این شرایط اوضاع ما اوضاع خوبی نیست، افزود: بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می کنند، بیماران بدحالی هستند و آی سی یو همچنان ترافیک دارند و ظرف هفت الی هشت روز اخیر اگرچه روند کاهشی داشته اما در شرایط حاضر شرایط ثابت شده است و پذیرش‌های جدید ما نیز قابل توجه است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش پذیرش بیماران کرونایی در این بیمارستان پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل است، ابراز داشت: این تصور که با کاهش پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی وضعیت خوب است، تصور دارای اشکال است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در بیماران عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به ابتلا به کرونا است، گفت: برخی بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می کنند که اوضاع مساعدی ندارند و در زمانی برای بستری مراجعه می کنند که وضعیت جسمانی مساعدی ندارند در حالی که در زمان مناسب درمان مراجعه نکرده و زمان را از دست داده است و گاها درمان برای این افراد مؤثر نمی شود.

شجاعی ضمن ابراز نگرانی از مراجعه دیرهنگام بیماران کرونایی تصریح کرد: درمان ها نسبی است و این درمان از یک مقطعی اثربخش است و اگر دیرهنگام مراجعه شود شاید درمان برای آنان مؤثر واقع نشود و حتی متأسفانه منجر به مرگ فرد منجر می‌شود و لازم است بیماران کرونایی به این موضوع توجه کنند.

وی با بیان اینکه تغییر رنگ و تغییر به نارنجی نیز عاملی برای عادی انگاری مردم شده است، تأکید کرد: در حال حاضر دوران بسیار حساس و مستعد پیک بعدی را داریم در حالی که کمی از قله پیک پنجم فاصله گرفتیم در حالی که خوشبختانه روند واکسیناسیون در کاشان با سرعت خوبی در حال پیگیری است اما هنوز ایمنی لازم به واسطه واکسیناسیون در جامعه ایجاد نشده است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان با بیان اینکه واکسیناسیون برای افراد همانند یک کلاه ایمنی است، افزود: اگر فردی کلاه ایمنی استفاده کند در زمان حادثه کلاه ایمنی باعث می شود تا از شدت صدمه جلوگیری کند؛ واکسیناسیون نیز همین موضوع است و با فرهنگ سازی در این زمینه این تصور غلط که واکسیناسیون موجب می‌شود سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا کاملا ایمن شود از بین می‌رود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *