• شناسه خبر : 1277

طرح کنترل سیلاب در پنج رودخانه کاشان اجرا می شود

نائب رئیس شورای اسلامی کاشان از اجرای طرح کنترل سیلاب برای پنج رودخانه اصلی درون شهر در اینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسینعلی وکیل صد و دهمین جلسه رسمی شورای شهر کاشان افزود: در سال گذشته طرح موفقیت آمیزی برای جلوگیری از سیلاب در رودخانه چمرود انجام گردید که موجب کنترل و ذخیره بیش از دو میلیون متر مکعب از سیلاب و سرانجام نفوذ به لایه های زیرین و تغذیه سفره های زیر زمینی شد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر کاشان در ادامه اظهار داشت: پرداختن به موضوع سیلاب در شهر یکی از دغدغه های مهم اعضای شورا بوده که بر همین اساس جلساتی نیز در این کمیسیون برگزار گردیده و درباره نحوه مقابله با سیل قبل از ورود به شهر بحث و بررسی کارشناسی صورت گرفته است.

وکیل در ادامه افزود: اجرای طرح کنترل سیلاب در کمیسیون فنی و عمرانی شورا مطرح و قرار شد علاوه بر اتخاذ متممی برای تکمیل طرح و بسط سیلاب رودخانه چمرود برای رودخانه های خنب، جزه ، قمصر و قهرود که به سمت شهر می آیند منطقه پخش سیلاب تعریف گردد.

وکیل اظهار داشت: با هماهنگی هایی که با مرکز پژوهش های شورای شهر و مذاکره با کارشناسان آبخیزداری صورت پذیرفته است،مقرر گردید مدیریت بحران شهرداری قرارداد مطالعاتی با موضوع طرح پیش بینی سیلاب را برای این چهار حوزه با کارشناسان آبخیزداری اصفهان و کاشان در قالب یک شرکت منعقد کند.

وی در رابطه با چگونگی اجرای این طرح گفت: روی هر رودخانه بند انحرافی ایجاد می شود و کانال انتقال، آب را به منطقه پخش سیلاب منتقل می کند و در آن منطقه خاکریزهایی ایجاد شده که آب در آنها ذخیره می شود و وقتی خاکریز اول پر شد آب به خاکریز دوم سرریز شده و در نهایت سیل مازاد از طریق کانال انتقالی به رودخانه اصلی بر می گردد.

وی با ابراز امیدواری برای اختصاص بودجه های لازم برای طرح کنترل سیلاب کاشان گفت: طبق گزارش مرکز مدیریت بحران شهرداری اجرای قرارداد این طرح آماده شده و در حال نهایی شدن است تا بتوانیم نقشه آن را تهیه کنیم و با توجه به اقدامات دولت برای موضوع سیلاب و مقابله با سیل بر اساس دستور مقام معظم رهبری اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان نیز اختصاص داده شده تا این پروژه ها در بازه زمانی هشت ساله اجرا شود..

وکیل در پایان خاطرنشان کرد: مسئله روان آب ها هم در دستور کار کمیسیون فنی و عمرانی شورا قرار دارد و درحال حاضر مشاور مطالعات بررسی و کنترل روان آب های شهرداری مشغول پیگیری طرح هدایت روان آب های شهرک فتح المبین است تا همزمان با آغاز عملیات زیر سازی نقشه راه آب ها هم اجرا شود


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *