• شناسه خبر : 12611

شناسایی نخستین مورد بیماری ناگ در کاشان

به دنبال مراجعه یک خانم 35ساله با علائم بیماری اسهال؛ نخستین مورد بیماری ناگ در کاشان شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مهدی دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ظهر امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: بیماریهای منتقله از آب و غذا یکی از شایعترین بیماریهای عفونی واگیردار هستند که در صورت غافل شدن از آنها میتواند جوامع بشری را با چالش مواجه سازد و یکی از مهمترین این بیماریها بیماری وبا است.


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: به دنبال مراجعه یک خانم 35ساله با علائم بیماری اسهال نسبت به نمونه گیری از ایشان اقدام و بعد از تایید بیماری ناگ(شبه وبا) در آزمایشگاه تشخیص طبی دانشگاه نمونه جهت تایید نهایی به آزمایشگاه رفرانس کشوری ارسال گردید که در آنجا هم بیماری مورد تایید قرار گرفت اما خوشبختانه با بررسی اطرافیان مورد دیگری از بیماری مشاهده نشد.

وی در ادامه افزود اهمیت این مورد از نظر اپیدمیولوژیک و هوشیار بودن سیستم بهداشتی درمانی است تا نسبت به آگاه سازی جامعه در مراجعه به موقع بیماران به پزشک و جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه شود.

ایشان همچنین خاطر نشان کرد: در زمانی که همه جامعه و پرسنل بهداشتی درمانی درگیر بیماری کرونا هستند، از سایر بیماریهای واگیر نباید غافل شد. لذا به کلیه شهروندان توصیه میگردد در صورت داشتن بیماری اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه نمایند و جهت جلوگیری از بیماری این نکات را رعایت کنند.

غذاهای تازه و سالم مصرف کنند و از مصرف مواد غذایی مانده و غذاهای اماکن غیر بهداشتی خودداری کنند.

همواره از آب لوله کشی و سالم استفاده کنند و از مصرف آبهای چشمه ها و قناتها و جویها خوداری کنند.

سبزیجات و میوه جات را خوب شسته و ضدعفونی نمایند.

لازم به یادآوری است شهروندان در صورت داشتن اسهال و استفراغ پس از مراجعه به پزشک جهت نمونه گیری در ساعات اداری میتوانند به کلیه پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت و در ساعات غیر اداری در شهرستان کاشان به آزمایشگاه بیمارستان نقوی و در شهرستان آران وبیدگل به اورژانس امام خمینی مراجعه نمایند. ضمناً متذکر میگردد که آزمایش وبا رایگان است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *