• شناسه خبر : 12448

راهیابی اثر مستندساز کاشانی به جشنواره «سانتاندر کلمبیا»

مستند کوتاه «رنج و رنگ ایران» اثر محمدسجاد آقاجانی مستندساز جوان کاشان به جشنواره‌ بین‌المللی سانتاندر کلمبیا راه یافت.

راهیابی اثر مستندساز کاشانی به جشنواره «سانتاندر کلمبیا»

کارگردان مستند کوتاه رنج و رنگ روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه این مستند ۱۳ دقیقه‌ای بیانگر آغاز پیدایش صنعت رنگرزی و گره‌خوردن آن با هنر دست زنان و مردان قالیباف خطه کویر است، اظهار داشت: جشنواره سانتاندر کلمبیا از چهارم سپتامبر در پنج بخش آغاز می‌شود.

محمدسجاد آقاجانی با اشاره به حضور فیلم رنج و رنگ در بخش مستند کوتاه به عنوان ۱۰ اثر برتر جشنواره، ادامه داد: این فیلم کوتاه با مستندسازان کشورهایی از جمله اسپانیا، آرژانتین، فرانسه، ایتالیا، مکزیک و شیلی رقابت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: رنج و رنگ به عنوان تنها اثر ایرانی چهارمین جشنواره بین‌المللی کلمبیا حضور خواهد داشت.

آقاجانی با بیان اینکه مستند کوتاه رنج و رنگ پیشینه تاریخ و فرآیند تار و پود تا تولید فرش دستباف هنر ناملموس جهانی، دیار نخستین‌های جهان را معرفی می‌کند، اضافه کرد: این مستند کوتاه پیشتر به ششمین جشنواره بین‌المللی “Newark IFF Youth Festival” جشنواره فیلم جوانان نیوآرک در نیویورک آمریکا نیز راه یافته بود.

به گفته وی، این مستند به تهیه‌کنندگی گروه هنر مستقل، دستیار کارگردانی و برنامه ریز محمد معین پور موسوی، مشاوره هنری و مدیر فیلمبرداری علی بنایی، صدابرداری سارا عابدی و محمد حسین عسگری و سرمایه‌گذاری ابولفضل عباسی درئی تولید شده است.

محمدسجاد آقاجانی متولد ۱۷ فروروین ۱۳۸۲ دارای دیپلم رشته فتوگرافیک، از سال ۱۳۹۴ تئاتر و از سال ۱۳۹۵ عکاسی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.

وی فیلم‌سازی را نیز از سال ۱۳۹۶ با ساخت مستندی کوتاه به نام گلابتون و محوریت هنر شعربافی شروع کرد و رتبه‌های پیاپی را در جشنواره‌های آموزش و پرورش به دست آورد.

آقاجانی کارگردان فیلم‌های کوتاه داستانی با نام ناشناس، دستیار کارگردان و مشاوره هنری فیلم‌های کوتاه موج نو و بودی بودم به کارگردانی علی بنایی است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *