• شناسه خبر : 1147

تقدیر از مستندسار کاشانی در شب کارگردانان سینمای مستند ایران

سیدمهدی موسوی برزکی فیلمساز کاشانی به خاطر ساخت مستند«همه نیمه من» تندیس انجمن صنفی کارگردانان مستندساز ایران را دریافت کرد..

مهدی موسوی برزکی، در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم درباره دریافت این جایزه اظهار داشت: در نخستین شب کارگردانان سینمای مستند ایران از سه کارگردان مستندساز در بخش های کوتاه، نیمه بلند و بلند تقدیر به عمل امد که تندیس بخش مستند نیمه بلند به فیلم «همه نیمه من» اهدا شد.

وی افزود: شب کارگردانان سینمای مستند با حضور تمام کارگردانان سینمای ایران در هتل پارسیان انقلاب تهران برگزار شد. که در این مراسم از مقام و زحمات محمد تهانی‌نژاد و ابراهیم مختاری دو کارگردان پیشکسوت و از ستون‌های سینمای مستند ایران تجلیل شد.

موسوی درباره موضوع این مستند نیمه بلند گفت: این مستند ۵۷دقیقه ای شرایط زندگی ترنس های زن (ام تو اف) را با سه رویکرد، شرایط موجود قبل از عمل جراحی، تلاش تا مرحله رسیدن به عمل جراحی و در اخر زندگی پس از عمل نمایش می دهد.

این مستند ساز جوان کاشانی با اشاره به زمان ساخت این مستند نیمه بلنداظهار داشت: تحقیق و پژوهش این فیلم شش ماه طول کشید و فیلمبرداری ان در ۱۳جلسه در شهرهای همدان و تهران صورت گرفت.

موسوی:پرداختن به این موضوع را یک مسئله انسانی و از دغدغه های اجتماعی دانست و افزود: به خاطر شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه خانواده های دارای این چنین فرزندانی قادر به پذیرش جراحی نیستند و یا اینکه بعد از عمل جراحی مشکلاتی برای این افراد در جامعه پذیری و پذیرش انها در خانواده ها به وجود می اید.

کارگردان فیلم مستند نیمه بلند خاطرنشان کرد: در ساخت این مستند رضا قاسمی به عنوان فیلمبردار، امید زیباکلام صدابردار، حجت الله معراج تدوین، علی گرجی دستیار کارگردان، و تهیه کنندگی مشترک سید مهدی موسوی برزکی و مرضیه سادات الحسینی همکاری داشتند.

سید مهدی موسوی برزکی از اعضای انجمن مستند سازان ایران است که ساخت اثار موفقی در بخش مستند شیخ علی، زخم ، زندگی شاید همین باشد، و در بخش فیلم کوتاه مشتری و عزیز را در کارنامه هنری خود دارد.

 

         


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *