• شناسه خبر : 1135

پویش نه به قطع درختان در کاشان شروع به فعالیت کرد

در اقدامی اعتراضی و خودجوش پویش «نه به قطع درختان» توسط دوستداران محیط زیست کاشان شروع به فعالیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان اظهار داشت: پویش نه به قطع درختان کاشان، توسط این انجمن در آستانه فعالیت رسمی 20 ساله خود در سطح شهرستان با محورهای محیطی زیستی در اعتراض به قطع درختان در اجرای پروژه های شهری ایجاد شده است.

خسرو اعتماد افزود: در سال های اخیر با وجود وعده های مدیران شهری کاشان برای جابجایی درختان به جای قطع انها در هنگام اجرای پروژه های عمرانی، متاسفانه تاکنون در یک فقره پروژه شهری از تعداد 1100 اصله درخت تنها 400 درخت با همراهی سازمان پارک ها و فضای سبزشهرداری جا به جا شده اند و مابقی متاسفانه کف بر شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط در سومین هفته جنگ شهروندی که در شامگاه پنجشبنه در پارک بام شهر با دعوت از سمن های محیط زیستی و با هدف آموزش شهروندی با شعار «نه به پلاستیک» برای کاهش مصرف پلاستیک در زندگی روزمره شهروندان برگزار شد، اعتراض خود را به گوش مسئولین و شهروندان رساندیم.

وی گفت: همزمان در این جشن شهروندی اعضای جمعیت کویر سبز کاشان علاوه بر دعوت شهروندان برای کاهش مصرف پلاستیک با در دست گرفتن پلاکاردهایی با شعارهای :«نه به قطع درختان» و «توسعه پایدار» خواستار رعایت تمام ملاک ها و معیارهای زیست محیطی در اجرای پروژه های شهری و توسعه پایدار کاشان شدند.

اعتماد در ادامه افزود: هیچکس مخالف توسعه شهر نیست ولی این توسعه باید بر اساس یک برنامه زمان بندی و کارشناسی باشد که با تغییر مدیران اقدامی منتفی و یا رها نشود.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز تاکید کرد: در اجرای پروژه های توسعه ای شهر مسوولان باید ابتدا طرح جامع شهری و طرح تفصیلی شهر را تهیه نمایند و پس از اخذ مجوز و مصوبات لازم، نسبت به اجرای پروژه ای عمرانی اقدام کنند و نظرات سلیقه ای سیاسی اعمال نشود.

اعتماد در پایان با تاکید بر اینکه برای اجرای شعارهای همگانی برای حفظ محیط زیست باید در عمل تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در پایان برنامه جنگ شهروندی بام شهر زباله های بسیاری زیادی اعم از کاغذهایی که شعار نه به پلاستیک بر روی انها نوشته شده بود به همراه پلاستیک های دیگری روی سکوها رها شده بودند.

 

 

 

 

 

 


    (0) (0)

    جولای 19, 2019

    شهر باید رو به ترقی رود درخت فیمه است بنده موافق قطع درخت هستم وموافق ترقی شهرم

    محمد
    (0) (0)

    محمد

    جولای 19, 2019

    مثل اینکه برای انتقال درختان قرار بوده دستگاه انتقال درخت بیارن که نیاوردن. فقط قولش رو دادن ولی شبانه بعضی هاشو بریدن و فقط تعداد کمی شو جابجا کردن. به هر حال 1100 اصله درخت کم نیست. کما اینکه قرار است درختان حاشیه خیابان مدرس (نزدیک چهارراه مدرس) هم قطع شوند. تا انجایی که من فهمیدم جمعیت کویر سبز به هیچ عنوان با اجرای پروژه های عمرانی مخالف نبوده و نیست. در واقع شعار اصلی این حرکت، "توسعه پایدار" بوده که جمعی از دوستان فقط به قسمت "نه به قطع درختان" ش چسبیدن.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *