• شناسه خبر : 1047

بخش نیاسر 16 ماه است که بخشدار ندارد

بخش نیاسر یکی از بخش های چهارگانه شهرستان کاشان که از اهمیت ویژه ای در حوزه های اقتصادی و گردشگری برخوردار می باشد حدود 16ماه است که بخشدار ندارد.

بخش نیاسر کاشان که متشکل از شهر نیاسر و 17 روستا می باشد و بر اساس آخرین سرشماری مسکن و نفوس در سال 95 جمعیت این بخش 11 هزار و 821 نفر به ثبت رسیده است که از این تعداد 2319 نفر جمعیت شهر نیاسر و 9502 نفر جمعیت روستایی این بخش هستند.

«حسینعلی معظمی» بخشدار سابق نیاسر که در تاریخ 30 فرودین 94 در حکمی با امضای «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان به عنوان بخشدار جدید نیاسر معارفه شده بود در پایان سال 96 با پایان مدت خدمت خود بازنشسته شد و پس از بازنشستگی وی هیچ مراسم تودیع و معارفه ای برای معرفی بخشدار جدید نیاسر صورت نگرفته است.

پس از گذشت چهار ماه از بازنشستگی معظمی مدتی کوتاه هم «محمدرضا قاسمی»، بخشدار فعلی بخش مرکزی کاشان همزمان امور محوله بخش نیاسر را پیگیری می کرد تا اینکه در اوایل مرداد ماه سال گذشته «حمیدرضا مومنیان» فرماندار سابق کاشان طی حکمی مسوولیت ها و امور محوله بخش نیاسر را به «علیرضا قطبی» کارشناس حوزه معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری کاشان واگذار کرد و با وجود تودیع و معارفه مومنیان در شهریور سال گذشته و انتخاب «علی اکبر مرتضایی» به عنوان فرماندار جدید کاشان همچنان قطبی با این حکم انجام وظایف و مسوولیت های بخشداری نیاسر را به عهده دارد.

هر چند در سایت فرمانداری کاشان علیرضا قطبی با عنوان سرپرست بخشداری نیاسر معرفی شده است ولی طبق قانون انتصاب بخشدارها با ابلاغ وزیر کشور و امضای استاندار باید باشد ولی قطبی در این مدت یکساله هیچ گونه حکمی با امضای استاندار قبلی و فعلی ندارد و تنها با امضای مومنیان فرماندار سابق کاشان مسوولیت بخشداری نیاسر به وی داده شده است.

هرچند این نکته هم قابل ذکر است حتی اگر عنوان سرپرست بخشداری نیاسر برای قطبی قانونی در نظر گرفته شود براساس قانون مدیریت خدمات کشوری سرپرستی سازمان ها و ادارات دولتی یک دوره سه ماهه بوده که یک دوره نیز قابل تمدید است و پس از آن وجاهت قانونی ندارد.

البته «محسن مهرعلیزاده»در اواخر روزهای مسوولیت خود در استانداری اصفهان در مهر ماه سال 97 در یک اقدامی قابل تامل 10 نفر را به سازمان امور استخدامی برای سرپرستی فرمانداری و بخشداری های استان اصفهان معرفی کرد که در بین این اسامی نام «ثمانه محمودآبادی» به عنوان بخشدار نیاسر دیده می شود هرچند هیچ واکنش خاصی در کاشان از سوی مسوولی در این زمینه و معرفی محمودآبادی برای بخشداری نیاسر صورت نگرفت و تنها در برخی رسانه ها و فضای مجازی خبر انتصاب یک زن به عنوان بخشدار نیاسر اطلاع رسانی شد.

پس از اقدام مهرعلیزاده، «ابوالفضل ابوترابی» نماینده مردم نجف آباد در مجلس این کار استاندار اصفهان را غیر قانونی دانست و گفت: مهرعلیزاده در نامه خود به تهران این لیست را معرفی کرده تا افراد مذکور به صورت قراردادی، خارج از ضوابط قانونی و بدون حتی یک روز کار اداری، به سمت بخشداری و معاون فرمانداری منصوب شوند.

به هرحال این موضوع هم دیگر پیگیری نشد و با رفتن مهرعلیزاده از استانداری اصفهان مراسم تودیع و معارفه «عباس رضایی» به عنوان استاندار جدید اصفهان در تاریخ هفتم آذر انجام شد ولی با آمدن رضایی نیز تاکنون هیچ اتفاقی جدیدی در تعیین بخشدار نیاسر نیفتاد تا یکی از بخش های مهم و استراتژیک منطقه کاشان در حوزه های مذهبی، اقتصادی و گردشگری از داشتن مسوول قانونی محروم باشد.

حال سوال اینجا است چرا دولت یا استانداری اصفهان بعد از 16 ماه هیچ اقدامی برای تعیین بخشدار نیاسر نمی کند؟ آیا معرفی یک فرد برای این مسوولیت پس از 16 ماه همچنان نیازمند رایزنی ها و انجام پروسه های طولانی است؟ آیا تعیین یک بخشدار با حکم قانونی نمی تواند در حل مطالبات مردمی بخش نیاسر بویژه در منطقه اردهال که مواردی زیادی از آنها نیز در رسانه های محلی بیان می شود کمکی کند؟ و با توجه به اینکه در سالی هستیم که یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم مسوولان دولتی باید هرچه زودتر درباره وضعیت بخشداری نیاسر اقدامات قانونی را انجام دهند.

** مهدی عرشی


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *