• شناسه خبر : 12856

یک چهارم معادن استان در کاشان است، تنها ۶۵۰ میلیون از ۴۰ میلیارد تومان عواید معادن به کاشان اختصاص یافته

روح الله دهقانی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن اشاره به بازدید از معادن با حضور کارشناسان محیط زیست، جهاد کشاورزی، امور آب و صمت اظهار داشت: اقدامات و کارشناسی های لازم در این زمینه صورت پذیرفت و جلسه ای چهار ساعته با حضور روسای ادارات مرتبط و صاحبان معادن و مسئولان استانی اداره کل صمت برگزار شد.


وی با بیان اینکه از فردا موضوع جمع آوری باطله های معدنی در منطقه آغاز می شود، افزود: باطله های معدنی موجب انتشار گرد و غبار می شود و از این رو مقرر شد این باطله ها جمع آوری شود و زمینی نیز برای جمع آوری این موضوع در تر گرفته شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با بیان اینکه این باطله ها با توافق صورت گرفته در پروژه های شهری منطقه مورد استفاده قرار می گیرد، ابراز داشت: هر کدام از ادارات شهرستان کاشان و هر یک از مناطق که نیاز به باطله های سنگی دارند توافق شد از این باطله ها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مقرر شد معادن بیش از 20 متر عمق نداشته باشند، گفت: این تصمیم بنا به عدم بروز مشکلات زیست محیطی اتخاذ شده است و یک معدن نیز که از 20 متر تجاوز کرده در همان مرحله متوقف شود و یک معدن نیز که از میزان پروانه بهره برداری تجاوز کرده بود مقرر شد آن قسمت در همان مرحله متوقف شود.

دهقانی با بیان اینکه جهاد کشاورزی مقرر شد ظرف مدت 20 روز پیشنهادات خود در راستای جلوگیری از بروز خسارت و جبران خسارات وارده اجرا کنند، تصریح کرد: مقرر شد پیشنهادات ارائه و در صورت قابلیت اجرا مصوب شود تا خسارات به حداقل کاهش پیدا کند.

وی ضمن اشاره به برخی از نارضایتی ها مبنی بر استخراج بیش از حد پروانه بهره برداری تاکید کرد: مقرر شد تا باسکول زیر نظر بشخداری و با حضور نماینده جوشقان و استرک مستقر می شوند و از باب مسئولیت های اجتماعی مقرر شد جاده دسترسی به جوشقان و استرک نیز با همکاری معادن دو طرفه شود و یک پل نیز با تاکید دادستانی اجرایی شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با بیان اینکه یک چهارم معادن فعال استان اصفهان در شهرستان کاشان است، افزود: 120 الی 130 معدن فعال در کاشان وجود دارد و در سال گذشته تنها 650 میلیون تومان به شهرستان کاشان تحویل داده شد در حالی که 40 میلیارد تومان عواید معادن بوده و حقوق دولتی بود که پرداخت شده است در حالی که معادن تکلیفی ندارند و این موضوع به دلیل ورود دادستانی محقق شده است.

وی ضمن اشاره به ایجاد کمربند سبز در منطقه ابراز داشت: در قسمت هایی که مشرف به روستا است مقرر شده پوشش سبز اجرایی شود و انصافا مصوب خوبی در این جلسه به تصویب و اجرایی می شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *