• شناسه خبر : 11511

گزارش اهل کاشانم از سفر کاشانی‌ها به ارمنستان

ارمنستان بدون توقف برای واکسن!

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، چند روز پیش بود که خبر امکان واکسیناسیون رایگان گردشگران در ارمنستان باعث موجی از مسافرت شهروندان ایرانی به این کشور، و موجب شد و در مرز ارمنستان ازدحام زیادی را شاهد باشیم.

واکسیناسیون رایگان برای گردشگران در ارمنستان از آن جهت اجرایی شد که شهروندان ارمنی، استقبالی برای واکسیناسیون نشان ندادند و همین باعث شد که دولت ارمنستان این تصمیم را اتخاذ کند.

این سفر از آنجا که نیاز به ویزا ندارد مورد توجه عموم مردم قرارگرفته و باعث ازدحام در مرزها به‌ویژه مرز زمینی شده است به نحوی که گاها مشاهده شده مردم برای ورود به خاک ارمنستان چادرزده و نوبت گرفتند.

روند واکسیناسیون در کشور نیز مزید بر علت شده است تا شهروندان ایرانی برای واکسیناسیون زودتر به این کشور سفر کنند و طبیعتا سفر شهروندان کاشانی نیز به این کشور چندین برابر شده است.

افزایش سفر کاشانی‌ها به ارمنستان

یکی از راهنمایان گردشگری تورهای بین‌المللی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن اشاره به ازدحام جمعیت پشت مرز ارمنستان اظهار داشت: برای ورود به کشور ارمنستان ویزا لازم نیست و بر همین اساس ازدحام زیادی را پشت مرز ارمنستان شاهد هستیم.

وی افزود: افزایش حجم تقاضا برای ورود به ارمنستان در راستای واکسیناسیون رایگان به حدی افزایش پیدا کرده است که ایرانیان پشت مرز ارمنستان چادر زدند تا نوبت آنان برای خروج از کشور و ورود به کشور ارمنستان صادر شود.

این راهنمای تورهای بین‌المللی با بیان اینکه افزایش تقاضا برای سفر به ارمنستان 10 برابر شده است، ابراز داشت: سفیر ایران در این کشور اعلام کرده است که مسافران برای واکسیناسیون رایگان باید حداقل 10 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

یک آژانس مسافرتی در کاشان نیز در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه اعزام شهروندان به ارمنستان از آژانس مسافرتی ما حدود سه برابر شده است، اظهار داشت: افرادی که برای واکسن اقدام می‌کنند باید هزینه دو تور ارمنستان را پرداخت کنند چراکه واکسن دو دوز است.

وی با بیان اینکه مجموع هزینه این دو تور به طور متوسط 9 میلیون تومان برآورد می‌شود، افزود: این در حالی است که مسافران ارمنستان گردشگرانی هستند که هدف آنان تزریق واکسیناسیون نیست و برای تفریح و گردش به این کشور سفر می‌کنند.

یک آژانس‌ مسافرتی دیگر نیز، ضمن اشاره به افزایش پنج برابری تقاضای مسافران برای سفر به ارمنستان اظهار داشت: تقریبا تا پیش از اعلام واکسیناسیون رایگان در ارمنستان ما 20 مسافر به این کشور داشتیم اما بعد از آن تعداد متقاضیان سفر به این کشور به حدود 100 نفر رسیده است.

وی افزود: اگر فردی تنها برای واکسیناسیون به کشور ارمنستان ‌سفر کرده باشد از راه زمینی حدود 9 میلیون تومان و از طریق هوایی حدود 15 میلیون تومان هزینه در بر دارد چراکه واکسن دو روز است و باید دو مسیر رفت و برگشت را هزینه کند.

اهل کاشانم را در اینستاگرام دنبال کنید: 


https://www.instagram.com/kashanefarda.ir


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *