• شناسه خبر : 3254

گذار فرهنگی در کاشان منجر به سبک زندگی ناسالم شده است

دبیر علمی کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب با اشاره به شایع بودن مشکلات ستون فقرات در کاشان گفت: این شهرستان در گذار فرهنگی از جامعه سنتی به صنعتی قرار دارد و این گذار منجر به سبک زندگی ناسالم شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، اسماعیل فخاریان در حاشیه کنگره بین المللی انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در جمع خبرنگاران افزود: این گذار نیازمند ایجاد بسترهای مناسب و مداخلات فرهنگی است و توجه خاص و همکاری نزدیک مسئولین شهری و متولیان سلامت در منطقه کاشان را می طلبد.

وی، تصریح کرد: خانه های قدیمی کاشان دارای حیاط بود و این امکان فعالیت، تحرک و بهره مندی از نور خورشید را برای اعضای خانواده به همراه داشت بنابراین کمتر به بیماری های ستون فقرات دچار می شدند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه پیشگیری از بیماری های ستون فقرات نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی است، گفت: درحالی که سن شیوع مشکلات مربوط به ستون فقرات در دوران جوانی است امروز در بین نوجوانان شایع پیدا کرده است.

وی یادآور شد: نحوه نامناسب زندگی مانند تحرک کم، وزن بالا، نشستن های طولانی و نامناسب از مهمترین علت های  مشکلات ستون فقرات محسوب می شوند که با فرهنگسازی می توان پیشگیری های لازم را انجام داد.

فخاریان بیماری های سرماخوردگی، کمردرد و سردرد را به ترتیب شایع ترین علت مراجعه به پزشک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دو حوزه در جراحی مغز و اعصاب شامل بیماری های ستون فقرات مانند کمر درد، حوادث و تروما حائز اهمیت است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *