• شناسه خبر : 16065

گالری صنایع دستی یک بانوی کارآفرین در نوش آباد

گالری گندم، با آثاری از زهرا سادات اصفهانیان در رشته های گیوه بافی، لباس و زیور آلات اصیل و سنتی ایرانی در سرای طاق چشمه نوش آباد گشایش یافت.


به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم،زهرا سادات اصفهانیان اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار هنری در رشته های زیورآلات و لباس ایرانی و هنرصنعت فراموش شده گیوه بافی به نمایش گذاشته شده که از اول تا سوم ماه جاری، پذیرای بانوان هنردوست و گردشگران شهرزیر زمینی نوش آباد خواهد بود.
وی گفت: گیوه بافی یکی از هنرهای دستی ایران است که از دیرباز زنان و دختران در بسیاری از مناطق کاشان نیز با آن آشنایی داشته اند اما با ورود انواع کفش به بازار ، گیوه بافی هم فراموش شده و فقط در روستای نشلج به صورت محدود این هنرصنعت باقی مانده است.
وی تصریح کرد: هدف از آموزش صنایع دستی برای من، ایجاد اشتغال به صورت حرفه ای و تخصصی و مطابق با استاندارد برای بانوان است و ضمن این که هنر نیاکان ما به صورت کاربردی وارد زندگی مردم شود تا هم کمک به اقتصاد خانواده باشد و هم فرهنگ ایرانی را به کل جهان معرفی کنم.

این بانوی کارآفرین در حوزه صنایع دستی گفت: نمایشگاه های صنایع‌دستی، بستر مناسبی برای معرفی توانمندی و خلاقیت زنان و دختران در مسیر رونق اقتصاد خانواده و جامعه است.
وی گفت: همیشه یکی از رویاهای من داشتن یک گالری حتی کوچک بود که سرانجام فروردین ماه سال جاری، با خرید پارچه و طراحی مدلها و دوخت لباس، اولین قدم را برداشتم و بعد گیوه، زیور آلات و شال و کیف دست ساز هم اضافه شد.
وی افزود: فروش حضوری آثار را برای اولین مرتبه در ۱۹خرداد امسال در کاشان تجربه کردم و به علت استقبال بانوان هنرمند، دومین فروش حضوری گالری را در سرای بومگردی طاق چشمه نوش آباد برگزار کرده ام.
اصفهانیان در مورد نامگذاری گالری اظهار کرد : گندم با تلاش و زحمت فراوان بدست می آید و نشانه برکت در خانه است و چون این گالری با زحمت و تلاش پای گرفته نام گالری را گندم گذاشتیم و میخواهم به بانوان این منطقه ثابت کنم با تلاش و بدون پشتوانه مالی و سرمایه فراوان هم می شود دنبال رویاها بود و خدا را شاکرم که این انگیزه و توان را به من داد .


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *