• شناسه خبر : 12132

کمبود داروها مسئله کشوری است، رکورد ابتلا و بستری روزانه کاشان در روز گذشته شکسته شد، تاکنون کسی بر اثر واکسن فوت نکرده است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمد حاجی جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به تولید فزاینده بیمار در منطقه کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: شرایط به حدی حاد است که در پیک اول 500 بیمار در بیمارستان در بدترین شرایط بستری بودند اما در پیک پنجم بیش از 800 بیمار در بخش موقت و دائم بستری هستند.

وی ضمن اشاره به بستری 99 بیمار کرونایی و زدن رکورد بستری بیماران در 24 ساعت گذشته افزود: قبلا درگیری افراد بالای 60 سال زیاد بوده اما در این پیک همه گروه های سنی در معرض ابتلا هستند و از این رو در یک کلینیک حاد تنفسی 35هزار بیمار سرپایی ویزیت شده است و این یک زنگ هشدار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران کرونایی و غیرکرونایی به سختی به خدمات دسترسی دارند، ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش همکاران ما هیچ بیماری از درمان جا نمانده است اما شرایط بسیار سخت است و از این رو نامه سرگشاده با عنوان “فاجعه انسانی” و با امضاء کادر درمان منتشر می شود.

مهدی دلاوری نیز با بیان اینکه میانگین تست پی سی آر 700 عدد است، اظهار داشت: 43 درصد از این تست ها مثبت بود که نشان از تعداد بالا مبتلایان است و تست های سریع نیز روزانه میانگین 500 تست بوده که 20 درصد به صورت میانگین مثبت است.

وی با بیان اینکه تاکنون 69هزار دوز نخست واکسن کرونا و 24هزار دوز دوم واکسن کرونا تزریق شده است، افزود: یک هزار دوز واکسن کرونا برکت به تازگی به کاشان اختصاص پیدا کرده است و به متقاضیان اختصاص پیدا می کند در حالی که علی رغم شرایط بحرانی رعایت پروتکل در بهترین شرایط 40 درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه واکسن کرونا 100 درصد ایمنی ایجاد نمی شود، ابراز داشت: هیچ مورد فوتی ناشی از تزریق واکسن نداشتیم و فوت بعد از تزریق دو دوز واکسن کرونا بعید است.

وی ضمن اشاره به برخوردهای صورت گرفته در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: سه تالار پذیرایی در شهرستان کاشان و سه تالار پذیرایی در شهرستان آران و بیدگل پلمب شده است در حالی که در برخی برخوردهای صورت گرفته همکاران مورد عتاب قرار میگیرند و این موضوع به منزله افزایش تولید بیمار است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *