• شناسه خبر : 15301

کمبود انسولین و سرم در کاشان برطرف شده است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محسن تقی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به حوزه فعالیت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان بحران کرونا در ابتدا در کاشان و قم شدت گرفت و یک مرتبه مصرف ماسک و اقلام بهداشتی 100 برابر شد.


وی ضمن اشاره به مدیریت و رفع مشکل نیاز ضدعفونی در منطقه کاشان افزود: پروتکل‌های دارویی در طول درمان بیماری کرونا چندین مرتبه تغییر پیدا کرد چراکه ویروس ناشناخته بود و با هر تغییری نیاز به تامین آن نیز بود و خوشبختانه کاشان وضعیت خوبی داشت و هیچ بیماری کمبود دارو نداشت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه کمبود برخی اقلام دارویی نظیر انسولین کشوری بود، ابراز داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته کمبود انسولین در کاشان تا حد زیادی برطرف شده است و وزارت خانه نیز برخی اقلام را رسما اعلام می‌کند که کمبود وجود دارد که ما با مدیریت از ذخیره دارویی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه چند روز پیش در تامین سرم مشکل داشتیم، گفت: خوشبختانه دپو خوبی در این زمینه داشتیم و مراکز بیمارستانی ما تمام نیاز آنان در زمینه سرم تامین شد و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و داروخانه‌های ما نیز در زمینه فروش سرم برای داروهایی که حتما باید با سرم استفاده شود حتما این فروش صورت گرفته و موردی از عدم فروش با این شرایط گزارش نشده است.

تقی‌زاده با بیان اینکه صدور مجوز احداث داروخانه تسهیل پیدا کرده است، تصریح کرد: هیج محدودیتی برای احداث داروخانه وجود ندارد اما باید استانداردی در زمینه احداث داروخانه نظیر فضای مناسب و غیره وجود داشته باشد و در زمینه صدور مجوز داروخانه شبانه‌روزی نیز منعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 80 داروخانه در سطح شهرستان کاشان وجود دارد، تاکید کرد: بیش از 15هزار و 700 حواله دارویی طی 9 ماهه سال جاری صادر شده است و این اتفاق در بسیاری از شهرستان‌ها اتفاق نمی افتد اما در کاشان داروهای تحت کنترل در داروخانه‌ها و مراکز متعدد توزیع شد تا به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه مراجعات یک دهم چهار‌ماه پیش شده است، افزود: از ابتدای سال تا آخر ماه آذر در زمینه دارو 16 پرونده به مراجع قضایی معرفی شد و تخلفات آنان موارد متعدد بوده که بیشتر در زمینه قیمت، نبود برچسب اصالت، فروش داروی منقضی شده و غیره بوده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *