• شناسه خبر : 4525

مدارس شهر کاشان و شهرستان آران وبیدگل فردا تعطیل است

به دلیل استمرار آلودگی هوا کلیه مقاطع تحصیلی شهر کاشان و شهرستان آران وبیدگل روز چهارشنبه چهارم دی ماه تعطیل اعلام شد.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث شهرستان کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار کرد:توجه به استمرار آلاینده های هوا و با تصمیم کارگروه اضطرار  آلودگی هوا مدارس شهر کاشان(شامل راوند، طاهرآباد و خزاق) و شهرستان  آران وبیدگل در تمام مقاطع تحصیلی  و  مهدکودک ها در روز چهارشنبه چهارم دی ماه تعطیل خواهد بود.

جواد مزروعی افزود: مدارس شش شهرستان کاشان شامل قمصر، برزک، نیاسر، مشکات، جوشقان و کامو و چوگان و روستاهای تابعه آن باز خواهد بود.

 همچنین بنابر اعلام اداره آموزش و پرورش آران وبیدگل  کلیه مدارس این شهرستان از جمله شهرهای آران و بیدگل، نوش آباد، ابوزیدآباد،سفیدشهر و روستاهای تابعه فردا چهارشنبه چهارم دی ماه تعطیل خواهد بود

گفتنی است اعلام تعطیلی روز چهارشنبه چهارم دی ماه، پنجمین روز متوالی تعطیلی مدارس شهر کاشان به دلیل آلودگی هوا است که این تعداد روزهای تعطیلی در نظام  آموزش و پرورش این شهر به دلیل مشکلات زیست محیطی بی سابقه بوده است.

تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس با هدف ماندن افراد در منازل، انجام و توصیه می‌شود که گروه‌های حساس و کودکان در روز تعیین‌ شده در منزل بمانند و از رفت و آمد در فضاهای باز خودداری کنند.

شاخص کیفی هوا(Air Quality Index)، معیاری است که غلظت ترکیب‌های مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیب‌های نیتروژن‌دار، ازون و ذره‌های معلق(کوچک‌تر از ۱۰ و ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک به شمار می‌آید.

شهروندان باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می کند، توصیه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را به کار گیرند. البته گروه‌های در معرض خطر و حساس در مقابل آلودگی هوا شامل کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی در زمان افزایش غلظت آلاینده‌ها باید بیش از سایرین مراقب سلامت خود باشند.

تمام افراد بویژه گروه‌های حساس و در معرض خطر در زمانی که آلاینده‌های خطرناک هوا افزایش می‌یابد، باید در صورت امکان از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند.

افراد دارای بیماری انسداد دستگاه تنفسی، آسم و بیماری‌های قلبی – عروقی بیشتر از دیگران باید نکات ایمنی را رعایت و از فعالیت در فضاهای باز خودداری و در چنین مواقعی در منزل استراحت کنند. در مواقع یادشده باید به اندازه کافی از مایعات استفاده و از خوردن غذاهای آماده در بیرون از منزل و نیز سفرهای غیرضرور در سطح شهر پرهیز کرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *