• شناسه خبر : 5578

کسب رتبه نخست هنرمند کاشانی در جشنواره مهر مادر

اثر آرزو باغ شیخی هنرمند کاشانی با عنوان «زن زیبای زاده زمین» توانست در بخش نقاشی نخستین جشنواره فرهنگی، هنری مهر مادر رتبه اول را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، نخستین جشنواره فرهنگی هنری مهر مادر موضوع محوری مادر، در 7 بخش هنری برگزار شد که آرزو باغشیخی از کاشان توانست در بخش نقاشی با کسب رتبه اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ چهار میلیون تومان را دریافت کند.

این هنرمند جوان کاشانی در گفت و گو یا پایگاه خبری اهل کاشانم در خصوص اثرش گفت: نقاشی زن زیبای زاده زمین به احترام زنان جامعه با تکنیک رنگ روغن آفریده شده است.

آرزو باغ شیخی در خصوص طرح نقاشی اش بیان کرد: زمینه‌ی اصلی اثر فرش گونه‌است که در وسط آن درخت سروی نمایش داده شده از آن جهت که درخت به زندگی انسان وابسته است که آدم در بهشت از درخت معرفت تناول کرد و به زندگی بینا شد،بلکه وقتی به زمین هم هبوط کرد،به ویژه در مناطق کویری و و خشک،آن را مایه‌ی حیات و زندگانی یافت و به قداست و اهمیت آن اعتقاد پیدا کرد.

باغشیخی تصریح کرد: در مرکز درخت زنی به صورت وارانه به طوری که بند بند وجودش به درخت گره خورده، کار شده است.

آرزو باغشیخی هنرمند کاشانی در زمینه های مختلفی چون نقاشی، ویدیوآرت و تصویرسازی فعالیت دارد و تاکنون در بیش از 50 نمایشگاه هنری در ایران و کشورهای مختلف دنیا مانند ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، چین، هند و صربستان شرکت داشته است.

شایان ذکر است نخستین جشنواره فرهنگی هنری «مهر مادر» با موضوع روز مادر، مادران شهدا و ایثارگران و محوریت مهر مادر در تربیت فرزندان، ایثار و از خودگذشتگی مادران، حضرت زهرا (س) الگوی مادران، نقش شیر مادر در تغذیه نوزادان، مهر مادر از گذشته، حال و آینده، تاثیر مهر مادر درخانواده و اجتماع، مهر مادر در فرهنگ ، آداب و رسوم ، نقش، مادربزرگ در تحکیم و انسجام خانواده و موضوع ویژه- بیسکویت مادر برگزار شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *