• شناسه خبر : 9424

کاشان یکی از شهر‌هایی است که نسبت به جمعیت مردم بیشترین مراجعه به پزشک دارند

حسن شبانی زاده رئیس اداره تامین اجتماعی کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته فقط یک روز کمبود برگ کاغذی دفترچه تامین اجتماعی در شهرستان کاشان بود، اظهار داشت: مهمترین دلیل این موضوع هم خارج از اختیارات سازمان و به دلیل برخی محدودیت ها بود.

وی با بیان اینکه هدف سازمان تامین اجتماعی حرکت به سوی الکترونیکی کردن نسخه ها به خصوص در ایام شیوع ویروس کروناست، ابراز داشت: این موضوع علاوه بر صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست سبب مراجعه کمتر مردم به مراکز تعویض دفترچه و حضور کمتر در تجمعات است.

رئیس اداره تامین اجتماعی کاشان با بیان اینکه در کاشان روزانه حدود ۶۰۰ دفترچه کاغذی تامین اجتماعی تعویض می شود، تصریح کرد: کاشان یکی از شهرهایی است که نسبت به جمعیت آن مردم بیشترین مراجعه را به پزشک و به تبع آن بیشترین تعویض دفترچه را دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵درصد مردم تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: با تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای بیمه شدگان و صدور نسخه های الکترونیکی تمام سوابق بیماری، استفاده از داروها، نحوه درمان و غیره فرد بیمه شده در هر کجای ایران که باشد برای پزشک معالج مشخص است.

شبانی زاده گفت: صدور نسخه الکترونیکی حدود یکسال است که در درمانگاه های زیر نظر تامین اجتماعی کاشان انجام می شود و در حال حاضر طیف زیادی از مراکز درمانی و بهداشتی با استفاده از نسخه های الکترونیکی و فقط با استفاده از کد ملی بیمار به ارائه خدمت می پردازند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *