• شناسه خبر : 15457

کاشان نیاز دارد در مدار یک کمربند سبز قرار بگیرد، عدم توجه به آن منطقه را با مشکل مواجه می‌کند

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمدمهدی شریفی ظهر امروز در نشست خبری ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: همه ما اثرات کاشان نهال و درخت را می‌دانیم به نحوی که یک هکتار جنگل 68 تن گرد و غبار را از محیط پاک می‌کند و آثار بسیار زیاد دیگری دارد.

وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی باعث شده تا به سمت توسعه فضای سبز برویم، افزود: وقوع کم آبی، گرد و غبار و ریزگرد و دیگر عوامل باعث شده توسعه فضای سبز را جدی بگیریم در حالی که به دلیل مسائل مالی منابع طبیعی توان آن را ندارد اما کاشان نیاز دارد در مدار یک کمربند سبز به طول 54 کیلومتر قرار بگیرد و عدم توجه به آن منطقه را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان ضمن تاکید بر توسعه فرهنگسازی کاشت نهال و درخت ابراز داشت: برای رسیدن به کاشت درخت پویش‌های مختلفی راه اندازی شده است و از سوی دیگر باید برنامه‌ریزی لازم در زمینه کاشت گیاهان با نیاز آبی کم صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 500 هکتار درختکاری دیم در کاشان داشتیم، گفت: نزدیک به 300هزار درخت کاشت شد و با درختکاری سال جاری 30مترمربع به سرانه فضای سبز کاشان اضافه شد.

شریفی از اجرای 200هکتار پروژه زراعت چوب با آبیاری فاضلاب در کاشان خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بزرگترین پروژه استان اصفهان محسوب می‌شود و از سوی دیگر پروژه آبخیزداری 200 میلیارد ریال در سال گذشته اجرا شد به نحوی که 30 بند آبخیزداری احداث شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 13 میلیون مترمکعب آب پشت بندهای آبخیزداری ذخیره شد، گفت: در سال جاری با توجه به خشکسالی و کمبود بارش یک میلیون مترمکعب آب ذخیره شد در حالی که پنج میلیون مترمکعب سالانه مصرف آب شرب شهری است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *