• شناسه خبر : 13163

کاشان نیازمند دو ایستگاه جدید است، ۸۰ درصد تماس‌ها با ۱۲۵ مزاحمت است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمدعلی پیراسته در مراسم گرامیداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی با اشاره به اینکه از 40 حادثه موجود در جهان، 30 حادثه به صورت بالقوه امکان وقوع در کشور را دارد، «ایمنی» را موضوع بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: هفتم مهرماه فرصت مناسبی است تا علاوه بر پاسداشت زحمات آتش‌نشانان، نسبت به ضرورت مباحث پیشگیری و ارتقای ایمنی جدی‌تر بیاندیشیم.


وی سپس به ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در یک سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: سازمان حدود 3 هزار عملیات در شهرستان انجام داده که 2151 عملیات مربوط به حوادث مختلف و 877 عملیات مربوط به آتش سوزی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، کاهش 22 ثانیه‌ای رسیدن به محل حادثه را به عنوان شاخص قابل توجه در یک سال گذشته یادآور شد و بیان کرد: این در حالی است که اگر این مولفه را در بازه زمانی 6 ماهه سال جاری نسبت به نیمه نخست سال 99 در نظر بگیریم، حکایت از کاهش 26 ثانیه ای دارد که ارتقای قابل توجهی را نشان می‌دهد.

پیراسته انجام 45 مانور شهری و سازمانی و پاسخگویی به 68 هزار تماس از طریق سامانه 125 را خاطرنشان کرد و افزود: از تماس‌های برقرار شده با سامانه 125، 80 درصد تماس‌ها، غیرضروری و یا به اصطلاح تماس‌های مزاحم بوده است.

وی، با اشاره به شناسایی معابر صعب العبور در سطح شهرستان، افزود: این معابر که قابلیت دسترسی مأموران سازمان به محل حادثه را محدود می‌کنند شناسایی شده تا تمهیدات لازم در قالب اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در مورد آنها انجام شود.

به گفته پیراسته، در مدت اخیر 2889 بازدید ایمنی از مراکز مختلف شهر صورت گرفته که نتیجه آن صدور 1791 دستورالعمل ایمنی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، با اشاره به شاخص استاندار 100 شیر هیدرانت برای کاشان، شیرهای هیدرانت موجود را با احتساب شیرهای تعویض شده در نیمه نخست سال، 95 مورد ذکر کرد.

پیراسته، بهره‌برداری از ایستگاه آتش نشانی شماره 6 به همت خیّر کاشانی و آغاز فعالیت کارکنان آن از ابتدای هفته آینده را متذکر شد و افزود: البته تا رسیدن به سطح استاندارد برای کاشان، نیازمند احداث دو ایستگاه دیگر هستیم که یک ایستگاه در نقطه مرکزی شهر و محدوده خیابان زیارتی و تقاطع شاهد و ایستگاه دیگر نیز در محدوده خیابان امیرکبیر حدفاصل چهارراه سلمان فارسی تا الغدیر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در صورت تأمین دو ایستگاه جدید و با کنار گذاشتن ایستگاه شماره دو به دلیل مکانیابی نامناسب، مجموع ایستگاه‌های سازمان به عدد 7 می‌رسد که تعداد مناسبی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، افتتاح فضاهای ورزشی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و خریداری 3 میلیارد ریال تجهیزات ورزشی را یادآور شد و گفت: در یک سال اخیر شاهد رشد 11 درصدی آمادگی جسمانی آتش‌نشانان بودیم که همچنان نیز به دنبال ارتقا و توسعه در این حوزه هستیم.

پیراسته، به خریداری 11 میلیارد ریال تجهیزات امداد و نجات برای سازمان آتش‌نشانی در نیمه نخست سال اشاره و بیان کرد: بالغ بر 1.8 میلیارد ریال نیز تجهیزات غواصی به عنوان اقدام بی‌سابقه در دهه اخیر خریداری و تأمین شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، به روز رسانی خودروهای سبک دو ایستگاه با اعتبار 4.2 میلیارد ر یال، برگزاری مناقصه به منظور خریداری یک خودرو به ارزش 30 میلیارد ریال برای ایستگاه شماره 6، انجام مقدمات مناقصه برای خریداری نردبان هیدرولیکی برای کاشان به عنوان مطالبه دیرینه، به روزرسانی خودروهای فرسوده و… را به عنوان دیگر اقدامات این سازمان در حوزه تأمین تجهیزات و امکانات برشمرد.

پیراسته، با تأکید بر اهمیت زمان رسیدن به محل حوادث واقع در اتوبان، چالش دسترسی و فاصله مکانی ایستگاه‌ها تا بزرگراه را خاطرنشان کرد و گفت: برای این منظور یک راه انحصاری برای خودروهای سازمان در انتهای مسکن مهر برای این منظور در نظر گرفته شده که مراحل نقشه برداری و مسیریابی آن در حال انجام است.

وی، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان ادارات و 11 دوره تخصصی برای کارکنان، اجرای طرح هر دانش‌آموز یک همیار آتش‌نشان با همکاری آموزش و پرورش و همچنین تولید محتوای آموزشی ویژه فضای مجازی با توجه به محدودیت‌های کرونایی برای کودکان و نوجوانان را متذکر شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، به توسعه نرم‌افزاری و ایجاد سامانه‌هایی نظیر سامانه ارزیابی رضایت حادثه دیدگان، آمار و اطلاعات 10 ساله حوادث، اعلام آنی حوادث به مدیران سازمانی، سامانه آنلاین ایمنی اماکن به همراه بانک اطلاعاتی اماکن عمومی شهر نیز اشاره کرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *