• شناسه خبر : 7985

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

کاشان در ذخیره پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی دچار کمبود جدی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کاشان در ذخیره پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی دچار کمبود جدی است.

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به شیوع موج سوم کرونا در کاشان اظهار داشت: یکی از روش های موثر برای درمان بیماران بدحال کرونایی پلاسما درمانی است که متاسفانه در حال حاضر کاشان از نظر ذخیره پلاسما دچار کمبود جدی است.

وی ضمن دعوت از تمامی بیماران کرونایی بهبود یافته برای اهدای پلاسما ابراز داشت: با توجه به روند صعودی بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی و اینکه نسبت به پیش از این تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت های ویژه افزایش یافته است احتیاج مبرم به پلاسمای بیماران بهبود یافته داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه تا دیروز ۳۶ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند، تصریح کرد: با پلاسما درمانی درصد قابل توجهی از این بیماران بهبود می یابند و علیرغم فداکاری های پرسنل بخش درمانی که پلاسما اهدا کرده اند متاسفانه در حال حاضر دچار کمبود بسیار جدی هستیم.

وی افزود: از بیمارانی که پیش از این به کرونا مبتلا و حدود یک ماه از بهبودی آنها گذشته است دعوت می کنیم به شکرانه سلامتی مجدد خود به پویش اهدای پلاسما بپیوندند.

حاجی جعفری گفت: متقاضیان اهدای پلاسما قبل از هرگونه مراجعه حضوری در ساعات اداری برای هماهنگی بیشتر با شماره تلفن های ۵۵۴۴۲۰۱۵ و ۵۵۴۴۴۰۱۶ تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: تمام آزمایشات برای اهداکنندگان پلاسما کاملا رایگان است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *