• شناسه خبر : 18862

کاشان بهشت پرنده‌نگری (گزارش تصویری)

از لحاظ وسعت جغرافیایی، کاشان کمتر از یک درصد کل ایران اما از لحاظ تعداد گونه های ثبت شده، نزدیک به ۲۵ درصد کل گونه های کشور را دارا میباشد.

از این روی اگر شرایط مهیا گردد منطقه کاشان میتواند قطب پرنده نگری بالقوه کشور باشد.

نه تنها قطب پرنده نگری بلکه میتواند هدف توریسم گونه های مختلف حیات وحش همچون خزندگان که برخی از آنها حتی فقط در این منطقه از دنیا زندگی میکنند را نیر شامل باشد.

متاسفانه با گسترش صنایع مخرب در این منطقه و متعاقب آن آلودگیهای زیست محیطی، رفته رقته بطور محسوسی مشاهده برخی گونه ها به سختی اتفاق می افتد.

با توجه به اتفاق نظر و عمل اخیر مردمان این دیار در رویارویی با برخی صنایع مخرب همچون پروژه تولید سرب و تمرین موفقیتهای بدست آمده در این خصوص، نسبت به رشد فرهنگ زیستی و بدنبال آن حفظ گونه های حیات وحش این منطقه خوشبین هستیم.

بی تردید صنعت توریسم، پاک ترین و پر درآمد ترین شاهراه کسب درآمد در تمام دنیاست.

کاشان در کنار پتانسیلهای جذاب و عالی حتی در سطح دنیا جایگاه بسیار ممتازی داشته که با اضافه شدن جذابیت اکوتوریسم نیز، عیار این جایگاه به مراتب بالاتر و منافع حاصل از آن، مردمان ابن دیار را بیشتر بهره مند خواهد ساخت.

تصاویر: عباس زرین قلم


    FRASES
    (0) (0)

    FRASES

    جولای 4, 2023

    Siempre encuentro contenido valioso en su sitio web. La información actualizada y relevante que proporcionan constantemente habla de su dedicación en brindar a su audiencia lo mejor.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *