• شناسه خبر : 8911

کاشان؛ تنها شهر نامشخص استان در وضعیت آلودگی هوا


به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، کاشان مدعی استان شدن، چندین ماه است که از میزان آلودگی و شاخص کیفی هوای آن خبری در دست نیست.

در حالی شاخص کیفی هوای کاشان نامشخص است که در روزهای اخیر، هوای برخی از مناطق استان اصفهان برای عموم و گروه‌های حساس ناسالم بوده‌است.

بی‌مسئولیتی برخی از مسئولین شهرستان زمانی بیشتر مشهود می‌شود که در کاشان بحرانی به لحاظ شیوع کرونا و بیماریهای تنفسی، برای مردم و گروههای حساس بسیار مهم است که از وضع آلودگی هوا مطلع باشند.

اینکه نمایشگر نشان دهنده واقع در میدان ۱۵ خرداد چندین سال است که به بهانه خرابی خاموش است جای سوال بسیاری از فعالین محیط زیستی، اهالی رسانه و مردم کاشان است.

جالب‌تر آنکه حتی در سایت اداره کل محیط زیست استان اصفهان نیز مدت‌هاست درباره کیفیت هوای ایستگاه های استان اصفهان در مقابل نام کاشان هیچ چیزی نوشته نشده‌است.

در حالی که به گفته کارشناسان آلودگی هوا می‌تواند تسریع در شیوع ویروس کرونا را افزایش دهد و بالطبع این حق برای مردم محفوظ است که از وضعیت هوای محل سکونت خود آگاه شوند.

رئیس اداره محیط زیست کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم مهمترین دلایل آلودگی هوای کاشان در فصول سرد و شش ماهه دوم سال را وارونگی دما و همچنین افزایش استفاده مردم از وسائل گرمایشی مثل بخاری دانست ک اظهار داشت: در مورد خاموشی شاخص کیفیت هوای کاشان واقع در میدان ۱۵ خرداد این نمایشگر است که خراب است در حالیکه کیس آن اطلاعات را مخابره می‌کند.

اللهیار عدالتخواه افزود: خرابی کیس نشاندهنده شاخص آلودگی هوا در میدان ۱۵ خرداد به اطلاع مسئولین شهرستان و استان رسیده‌است.

اینکه مسئولین میدانند و اقدامی هم برای رفع این مشکل نمی‌کنند داستان جالب ماجراست، حرفی برای گفتن باقی نمی ماند…


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *