• شناسه خبر : 6078

دادستان کاشان خبر داد

کارخانه ها، بازار، پاساژها و برخی از اصناف در کاشان تا ۱۵ فروردین تعطیل شدند

جواد تقی زاده* دادستان کاشان از تعطیلی کارخانه ها، بازار بزرگ و مجتمع های تجاری و بسیاری از اصناف و جلوگیری از ورود مسافران و خودروهای با پلاک غیربومی به کاشان و شهر و روستاهای اطراف تا 15 فروردین سالجاری خبر داد.

روح الله دهقانی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با تشریح مصوبات ستاد مقابله با کرونای کاشان با توجه به تفویض اختیار انجام شده از ستاد استان اصفهان به شهرستان افزود: مقرر شد تا اطلاع ثانوی کلیه اصناف شهرستان کاشان به غیر از صنوف عرضه مایحتاج ضروری (اعم از نانوایان، قصابان، مرغ فروشان، میوه فروشان، خواروبار و لبنیات) تا ساعت 15 هر روز فعالیت کنند.

وی افزود: با عنایت به بند یک مصوبات ستاد مقرر گردید بازار بزرگ کاشان، بازارهای روز و شب دست فروشان، کلیه پاساژها، مجتمع های تجاری، بازار مهستان و شهروند، مرکز تجاری کاشان مال، فروشگاه های زنجیره ای اتکا، رفاه، کوروش، جانبو، هفت و فروشگاه یاس، زینبیه، گندمی، زنبیل، عمرانیان، فاطمیه، قلب شهر، قنبری، شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان، شرکت تعاونی مصرف دانشگاه علوم پزشکی، شرکت تعاونی مصرف شهرداری کاشان، و غیره از تاریخ 2 فروردین لغایت 15 فروردین سالجاری به صورت کامل تعطیل شود.

وی تصریح کرد: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا کلیه کارخانه های سطح شهر به غیر از مراکز تولید کننده مواد بهداشتی، اقلام دارویی و مواد غذایی تا تاریخ 15 فروردین امسال تعطیل خواهند بود.

دهقانی با اعلام تعطیل شدن فعالیت اتوبوس های شهری شهرداری کاشان از یکم الی 15 فروردین سالجاری افزود: بر اساس مصوبات کمیته مقابله با کرونا فعالیت میدان میوه وتره بار از ابتدا تا 15 فروردین از ساعت 5 صبح الی 12 ظهر تعیین شده است.

دادستان کاشان با بیان اینکه صنوف رستوران ها و آشپزخانه ها با رعایت دستورالعمل های ابلاغی می توانند به صورت بیرون بر فعالیت کنند، تاکید کرد: آرایشگاه های مردانه و زنانه، مراکز و باشگاه های ورزشی از تاریخ یکم الی 15 فروردین به صورت کامل تعطیل خواهد بود.

وی  افزود: با توجه به مصوبات قبلی کلیه مراکز تاریخی، مراکز اقامتی اعم از هتل ها، مهمان سراها، مجموعه های بوم گردی تعطیل و پذیرش مسافر در منازل شخصی نیز تا 15 فروردین ممنوع می باشد.

وی یادآور شد: از ورود افراد و خودروهای شخصی با پلاک غیربومی و مهمانان نوروزی به شهرهای کاشان، قمصر، نیاسر، برزک، جوشقان قالی، کامو و چوگان، مشکات و کلیه روستاهای سطح شهرستان از یکم الی 15 فروردین امسال جلوگیری به عمل خواهد آورد و تورهای ایست و بازرسی نقاط مختلف ورودی شهر در این مدت فعالیت خواهند داشت.

دهقانی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خصوص ساعات کاری ادارات دولتی نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده که به متعاقبا به اطلاع مردم و کارکنان رسانده خواهد شد.

دادستان کاشان به شهروندان هشدار داد با توجه به روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در منطقه کاشان و لزوم حفظ جان افراد، انجام هرگونه اخلال در نظم عمومی و تخطی از موارد مذکور و یا اقدامی که سلامت شهروندان و جامعه را تهدید ‌کند با برخورد قاطع نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

دهقانی در پایان آحاد مردم و مسئولین را به اجرای سریع، دقیق و کامل این مصوبات فراخواند تا انشالله در هفته های آتی خبر خوش کنترل این بیماری را به اطلاع مردم شریف منطقه فرهنگی کاشان برسانیم.

گفتنی است با توجه به تداوم وضعیت قرمز شهرستان کاشان و همچنین لزوم جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره ی انتقال،  ب توجه به تفویض اختیار ستاد استان اصفهان به ستاد شهرستان جلسه ای فوق العاده در واپسین ساعات سال 98 با حضور اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در فرمانداری کاشان تشکیل شد و درباره مصوبات فوق تصمیم گیری شد.

 


    کارگران شهرداری
    (5) (1)

    کارگران شهرداری

    مارس 20, 2020

    پس ما کارگران شهرداری چی حتی ساعت کاری مارو کم نکردن یعنی کرونا سمت پاکبان های شهرداری که همش توشهر هستیم نمیاد لطفا فکری به حال ماهم بکنید

    وحیدکریمی
    (5) (2)

    وحیدکریمی

    مارس 20, 2020

    به اقای دادستان بگو قرارنبوداقساط بانکی دریافت شود، قرارنبودبرای ما اختارقطع بیمه تامین اجتماعی بدلیل عدم پرداخت بیاد، بچه کوچیک دارم، زنم بارداره، ازکجا بیارم 200هزارتومن پول سونگرافی بدم، ازکجا اجاره خونه ومغازه ام که ارایشگری هست رو بدم، از کجا بیارم داروهای بارداری همسرم را پرداخت کنم وقتی دستور تعطیلی مغازه ام رو میدی،،دادستان شما که به این راحتی دستور میدی که مغازه ارایشگری باید بسته باشه، دستور بده2میلیون وام بصورت قرض به ما بدن که خجالت زن وبچه ام رو نکشم

    (4) (0)

    مارس 20, 2020

    با سلام : موردی در یکی از بیمارستانها پیش آمده که افراد جامعه را با خطر روبرو میکند. لطفآ راهنمایی بفرمائید چگونه میتوان دادستان محترم را در جریان بگذاریم. باسپاس

      writer
      (1) (0)

      writer

      مارس 20, 2020

      سلام به آیدی تلگرام ما ارسال کنید

    جواد
    (0) (0)

    جواد

    مارس 20, 2020

    با سلام. آیا دادستان در جریان هستند فاضلاب شهری کاشان توسط کشاورزان برای کشت محصول و خوراک دام استفاده می شود در یکی از مزرعه های نوش آباد. حال این سوال مطرح می شود آیا فاضلاب منبع ویروس نیست و کشاورزان و خانواده های آنها در معرض خطر نیستند؟ آیا تاکنون در این زمینه بررسی صورت گرفته است؟ لطفا یکی از مسئولین شهر به بنده پاسخ دهد. تاکنون هر جا پیام داده ام پاسخی نگرفته ام.

    (0) (0)

    مارس 20, 2020

    سری ب شرکتهای چینی و اوپال شهرک صنعتی بزنید ببینید چخبره همه مریض شدن ولی کارفرما تعطیل نمیکنه. خواهشا حرفهای بی سر و ته نزنید وقتی پیگیری نمیکنید چه فایده داره

    مجید احمدی
    (0) (0)

    مجید احمدی

    مارس 21, 2020

    همه این حرفها دروغه همین الان پاساژ ملت سر چهارراه ایت اله کاشانی بازه تا کی الکی خبر میذارین

    (0) (0)

    مارس 21, 2020

    کارخانه مهفام جام ازپنجم شروع به کارمیکنه.کی تضمین میکنه فردناقل نداشته باشه مامجبوریم بریم.

    امید
    (0) (0)

    امید

    مارس 21, 2020

    فروشگاه زنجیره ای داره کالاهای اساسی به خانوار ارائه میکنه و ماهی 30 ملیون داره اجاره میده اگه قرار باشه 15 روز بسته باشه میدونی چقدر جنس توی فروشگاه خراب میشه و کرایه فروشگاه هارو کی میخواد بده چطور یه روز پول برق و تلفن دیر میشه سریع مأمور می‌فرستید قطع کنن واقعا چه فکری پشت این بوده چرا صورت مسأله رو پاک میکنید همه کارای مملکت همینجوری هست که این وضعیتمون هست.

    متین
    (0) (0)

    متین

    مارس 22, 2020

    سلام وخسته نباشید .... شرکت قیطران هم از ۵ فروردین گفتند شروع بکار هست کارگران زیادی در این مجموعه کار میکنند ...یک نفر هم در این کارخانه مریضی داشته باشه کم کم به سایر کارگران هم انتقال میده .خانواده های اونا چه گناهی کردن. کار کردن مشکلی نداره یه مدیریتی اتخاذ شود تا وضع کاشان از این بهتر شود تا همه کارگران به راحتی کار خود را انجام دهند

    ک
    (0) (0)

    ک

    مارس 22, 2020

    شماره ایی بدین چنان چه کارخونه ایی تخطی کرد باهاش تماس بگیریم، حرف مفت همه میزنن

    سرباز
    (0) (0)

    سرباز

    مارس 22, 2020

    با سلام می خواستم بگم با اینکه دادستان دستور به تعطیلی تا ۱۵ فروردین داده است اما یه عده کارخانه در شهرک صنعتی آران بیدگل بی توجههستند و جان کارگر برایشان هیچ ارزشی ندارد و فقط به فکر ثروت هستند در حالی که خودشان در خانه نشسته اند و کارگر باید برایشان کار کند لطفا رسیدگی کنید آیا کار فرما برای جان کارگر خود تضمین می دهد و غیر از خود کارگر خانواده های آنها را در معرض خطر قرار می دهد خواهش می کنم رسیدگی کنید

    م ح
    (0) (0)

    م ح

    مارس 22, 2020

    والا ماهم که شرکت فرش هستیم نمیدونم چرا اهمیت نمیدن و حتی یه روز هم حاضر نمیشن تعطیل کنن با اون همه سرمایه که دارن تنها چیزی که اهمیت نداره جون کارگره نمیدونم حالا با دستور دادستان هم حاضر میشن چند روز تعطیل کنن

    (0) (0)

    مارس 23, 2020

    آخه بعضی از این کارخانجات که این چیزها حالیشون نمیشه که جان کارگر در خطره فقط فکر جیبشان خودشان هستند و خیلی راحت کار خودشان رو میکنند و به زور هم که شده باید بزی سره کار مثل خیلی ها که گفتن الا و بلا باید پنجم بیایید سره کار.....تازه سه ماه به سه ماه حقوق کارگر عقبه و نمیدن مثل شرکت ریسندگی خاطره که کارگر بیچاره پول برج ده مورد هشت رو بیست و هشتم دوروز مانده به عید با اعتصاب و کار نکردن دادن و اینجوری هم با جان کارگر بازی میکنند یه کسی جلوی این از خدا بی‌خبران رو بگیره و از همه مهم تر تا حالا پنج و شش نفر هم مبتلا شدن در این شرکت و اصلا براشون مهم نیست که همه بمیرند از مسئولین تقاضا داریم جلوی اینجور شرکتها بایستند تا با جان کارگر بازی نکنند.....با تشکر از شما.....

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *