• شناسه خبر : 3909

چرا مدارس کاشان به دلیل آلودگی هوا تعطیل نشد؟

با وجود قرار گرفتن وضعیت هوای کاشان در وضعیت نارنجی و ناسالم مدارسش دایر بود ولی چند شهر استان اصفهان با وجود وضعیت مشابه و داشتن هوای ناسالم کلاس های درس آن تعطیل شد.

وضعیت نااسلم هوای کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، شاخص کیفی هوا (AQI) شهرستان کاشان بر اساس آمار پرتال اداره کل محیط زیست اصفهان در حالی از ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۷ امروز ششم آذر روی عدد 107 قرار دارد و برای گروه‌های حساس ناسالم و به رنگ نارنجی است.

گفتنی است در حالی شاخص کیفیت هوای کاشان بر روی عدد 107 در وضعیت ناسالم قرار دارد که مدارس آن امروز دایر بود ولی در شهرهای نجف آباد با شاخص 120، مبارکه با شاخص 102 مانند کاشان در وضعیت ناسالم و و شهر سجزی با شاخص 98 در وضعیت سالم مدارسش به دلیل آلودگی هوا تعطیل بود.

گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است. این اقشار جامعه همزمان با افزایش غلظت آلاینده ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر هستند.

شایان ذکر است، شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکيبات نيتروژن دار- ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ ميكرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش مي دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *