• شناسه خبر : 9493

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

پیش بینی‌ شیوع موج جدیدی از کرونا در کشور

مینو محرز در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به بازگشایی های اخیر و بی تفاوتی برخی از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار داشت: در صورتیکه روند کنونی ادامه داشته باشد موج جدیدی از شیوع کرونا تا قبل از پایان سال پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن ایرانی کرونا تاکنون آزمایشات بالینی خود را با موفقیت و با نتایج بسیار خوب به پایان گذرانده است، ابراز داشت: در صورتی که این واکسن تمام مراحل آزمایشی خود را تمام کند خردادماه سال آینده برای استفاده در دسترس قرار میگیرد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به ویروس جهش یافته کرونا در برخی از مناطق دنیا تصریح کرد: سرعت شیوع ویروس جهش یافته چندین برابر نمونه قبلی است که این موضوع لزوم دوچندان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را طلب می کند.

وی با اشاره به برخی از نقل قول ها در مورد واکسن روسی کرونا افزود: از این واکسن هیچ اطلاعات خاصی در جوامع علمی بین المللی منتشر نشده است و به همین دلیل شخصا این واکسن را تزریق نمی کنم.

محرز با بیان اینکه تزریق واکسن با توجه به اولویت هایی نظیر کادر بهداشتی و درمانی، افراد سالخورده، افراد دارای بیماری های زمینه ای و غیره هست، گفت: مردم باید بدانند حتی با واردات و ساخت واکسن کرونا واکسیناسیون عمومی زمان بر است به همین دلیل تا ایمنی کامل جامعه در مقابل این ویروس باید دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی توسط مردم به صورت کامل رعایت شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *