• شناسه خبر : 12052

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت ‌فوق‌بحرانی استان اصفهان؛

پیشنهاد تعطیلی اصفهان به ستاد ملی کرونا اعلام شد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان، با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مقابله با کرونا و مصوبات آن، اظهار داشت: متاسفانه وضعیت کرونای استان اصفهان فوق‌بحرانی است و روزانه بیش از ۵۵۰ نفر بستری و کمتر از ۲۵۰ نفر ترخیص می‌شوند.

پیشنهاد تعطیلی اصفهان به ستاد ملی کرونا اعلام شد

حجت‌الله غلامی افزود: این موضوع بیانگر این است که روزانه ۲۵۰ تخت بیمارستانی اشغال می‌شود و نهایتا وضعیت ما را به جایی می‌رساند که بیش از ۵۰ درصد تست‌های PCR افراد مثبت است.

وی با بیان اینکه کلیه ظرفیت بیمارستان‌ها بسیج شده گفت: متاسفانه وضعیت به صورتی است که علی‌رغم اشباع بیمارستان‌های استان، اورژانس و فضاهای خالی بیمارستان‌ها به این امر اختصاص یافته است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: به صورت ویژه و خاص از امشب بازرسی و نظارت بیشتر و همچنین تمامی محدودیت‌های طرح هوشمند در راستای مقابله با کرونا اجرا خواهد شد.

غلامی تصریح کرد: تمامی شهربازی‌ها در هر مقیاسی در پارک‌ها، فضاهای سبز در کل شهرهای استان تعطیل و مسئولیت آن به عهده شهرداری‌هاست و موظف به انجام این کار هستند.

وی با اشاره به تعطیلی موسسات و مراکز آموزشی غیرانتفاعی و تمامی مراکزی که کار آموزشی انجام می‌دهند، اظهار داشت: تا اطلاع بعدی فعالیت این مراکز متوقف خواهد بود و مسئولیت آن به عهده مدیرکل آموزش و پرورشی استان اصفهان است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان افزود: رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها فقط به صورت بیرون‌بر اجازه فعالیت دارند و اجازه ارائه خدمات در درون فضاها را ندارند، همچنین تالارها، سالن‌های پذیرایی و اماکن مشابه تعطیل هستند که مسئولیت این کار به صمت و اتاق اصناف واگذار شده است.

غلامی خاطرنشان کرد: سالن‌های بدنسازی، مراکز ورزشی و باشگاه‌ها علی‌رغم اینکه عده‌ای معتقد به تقویت سلامت افراد کمک می‌کند ولی تاکید ستاد این است که تمامی این مراکز بدون استثنا تعطیل شوند و مسئولیت این کار هم به عهده مدیر کل ورزش و جوانان است.

او اعلام کرد: ایستگاه‌های ایست و بازرسی تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های ۹ گانه از فردا ساعت ۱۱ صبح دوباره فعال خواهد شد و همچنین در راستای اجرای طرح تردد شبانه، همه دوربین‌های ثبت تخلف هرگونه تردد بین ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد را ثبت و رانندگان جریمه خواهند شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در اصفهان تاکید کزد: ورودی تمامی شهرهای گردش‌پذیر از جمله باغبهادران، چادگان، قمصر، کاشان، نیاسر، فریدون‌شهر، سمیرم و خوانسار به روی مردم بسته خواهد بود.

غلامی تصریح کرد: تعطیلی اصفهان امروز در جلسه ستاد استانی مطرح شد و از آنجایی که پیشنهاد تعطیلی در حوزه ستاد استانی است ولی مصوب‌شدن تعطیلی‌ها به عهده ستاد ملی است، بنابراین پیشنهاد به ستاد ملی داده شده و هر زمان ستاد ملی اعلام کند ما هم نتیجه را به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن محرم و صفر، اظهار داشت: شیوه‌نامه‌های سال گذشته در سال جاری اجرا خواهد شد و در فضای باز به تعداد محدود مگر اینکه ستاد ملی شیوه‌نامه جدیدی را ارائه بدهد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *