• شناسه خبر : 5275

پنج اثر مهم تاریخی نوش آباد در قاب تابلو کاشی قرار گرفت

پنج اثر تاریخی نوش آباد شامل مسجد جامع، مسجد علی، شهر زیرزمینی، قلعه سی‌زان و زیارتگاه امام زاده محمد در تابلوی کاشی با ابعاد ۱۲۰ در ۶۰ توسط «فاطمه مشهدی نوش آبادی» طراحی و نقاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مدیر عامل شرکت گردشگری انوش‌آباد اظهار کرد: این پنج اثر از قرون اولیه اسلامی، دوران سلجوقی، ایلخانی، صفوی و قاجاری است و تجسم قرون متمادی زندگی و تلاش و هنر و معماری در این شهر باستانی است.

محمد مشهدی نوش آبادی افزود: این اثر تابلو نقاشی در کارگاه سفال “سیاله‌‌” شرکت گردشگری انوش آباد توسط «فاطمه مشهدی نوش آبادی» برای نصب در سردر اقامتگاه طاق‌چشمه و با هدف آشنایی گردشگران با آثار تاریخی نوش‌آباد و معرفی جذابیت های گردشگری این شهر طراحی شده است.

وی یادآور شد: در بالای این تابلو نقاشی تصاویر وجه تسمیه نوش‌آباد بر اساس کتاب تاریخ قم اثری از سده چهارم هجری توسط آقای خسرو خلیق خوشنویس نوش‌آبادی به خط نستعلیق شکسته نوشته شده است.

با بیان اینکه ارزش این آثار حتی برای شهروندان و مسئولان نیز معلوم نیست، گفت: برخی از آثار تاریخی نوش آباد مانند قلعه خشتی در معرض نابودی قرار گرفته و برخی مانند زیارتگاه امام زاده محمد تا حد زیادی تخریب و نوسازی شده است.

مشهدی نوش آبادی در پایان اظهار امیدواری کرد: که این کار هنری توجه همه اقشار اعم از شهروندان، گردشگران، هنرمندان و مدیران را به آثار تاریخی و فرهنگی نوش‌آباد معطوف دارد.

شهر نوش‌آباد واقع در 5 کیلومتری کاشان از شهرهای مهم تاریخی ایران است که تاکنون بیش از صد اثر تاریخی و فرهنگی در این شهر شناسایی و حدود ۳۰ اثر به ثبت میراث ملی رسیده که شهر زیرزمینی معروفترین اثر تاریخی این شهر  محسوب می شو د که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی روبرو شده است‌.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *