• شناسه خبر : 16484

پرونده 142 تشکل مردم نهاد در شهرستان کاشان به ثبت رسیده است

فرماندار ویژه کاشان گفت: در این شهرستان پرونده 142 تشکل مردم نهاد ثبت شده که بیش از نیمی از آنها در امور نیکوکاری و خیریه فعالیت دارند.


به گزارش اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی فرمانداری ویژه کاشان؛ محمدشریف زارعی اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد که به نام سمن یا ngo نیز شناخته می شوند به عنوان سازمان های غیرانتفاعی و غیر سیاسی و به صورت داوطلبانه، نماد مشارکت و همگرایی مردمی با دولت و همچنین بازوان توانمند دولتمردان در رسیدن اهداف توسعه همه جانبه هستند.

رئیس شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد شهرستان کاشان تصریح کرد: طبق آیین نامه تشکل های مردم نهاد و دستورالعمل های اجرایی که وزارت کشور ابلاغ کرده، دو نفر نماینده از سمن‌های کاشان عضو شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد شهرستان می‌شوند که دارای حق رای در این شورا هستند.

زارعی در ادامه بیان داشت: برای انتخابات این شورا، مدیرعامل یا یکی از اعضای هیات مدیره هر سمن باید در روز رای گیری شرکت کند تا با آرا خود دو عضو شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد شهرستان انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه فرماندار به عنوان رئیس شورا و معاون سیاسی به عنوان جانشین در شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد هستند، افزود: اداره محیط زیست، اداره ورزش وجوانان، اداره تعاون وکار، اداره میراث فرهنگی و دو نفر از اعضای سمن های شهرستان، بعنوان اعضای اصلی و متناسب با هر جلسه اعضای مدعو نیز از ادارات در جلسه شرکت می‌کنند.

زارعی در پایان تاکید کرد: در راستای فعالیت قانونی سمن ها، در صورت اتمام اعتبار پروانه و یا اتمام مهلت قانونی فعالیت مدیرعامل و هیات مدیره در اسرع وقت هرگونه اقدام لازم به عمل آورده و نتیجه را به دبیرخانه شورای توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد شهرستان مستقر در فرمانداری ویژه کاشان اعلام نمایند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *