• شناسه خبر : 8734

پروانه ساخت مجتمع در حریم خانه بروجردی‌ها باید اصلاح ‌شود/ موضوع تخلف به مراجع نظارتی و قضایی منعکس می‌شود

دستور توقف عملیات ساخت و اقدامات اصلاحی جهت مجتمع در حال احداث جنب خانه بروجردی‌ها واقع در شهر کاشان، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به شهرداری کاشان ابلاغ شده است و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جمع خبرنگاران با تاکید بر توقف عملیات ساخت مجتمع درحال احداث جنب خانه بروجردی‌ها واقع در شهر کاشان، گفت: کاربری ساختمان مذکور با کاربری‌های مصوب طرح جامع وتفصیلی پیشنهادی مغایرت دارد.

 

سید عبدالرضا لقمانی افزود: شهرداری کاشان موظف است اقدامات اصلاحی و صدور پروانه ساختمانی منطبق با کلیه ضوابط و مقررات شهرسازی انجام دهد همچنین نسبت به رعایت آخرین مصوبات کمیسیون ماده 5 قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری و یا اخذ مصوبه از کمیسیون یاد شده اقدام نماید.

 

وی ضمن تقدیر از پیگیری شهروندان کاشان و دوست‌داران میراث فرهنگی برای حفظ حریم منظر خانه بروجردی‌ها، احساس مسئولیت اجتماعی و دلسوزی آنها را قابل تحسین دانست.

 

لقمانی بیان داشت: براساس ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مواد ۳۷ و ۳۸ آیین نامه اجرایی، مراجع صدور پروانه مکلفند دستورات وزارت راه و شهرسازی در توقف عملیات و اصلاح در اسرع وقت انجام دهند و این موضوع تا حصول نتیجه و رفع تخلف پیگیری می‌شود.

 

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: پس از دریافت گزارشی از احداث و عملیات اجرایی مجتمع ، جنب خانه بروجردی‌ها، این اداره کل بلافاصله موضوع را مورد بررسی قرار داد و از طریق مکاتبه دستور توقف عملیات ساختمانی این پروژه را به شهرداری کاشان ابلاغ کرد.

 

لقمانی خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورت عدم توجه به مکاتبات مذکور و اقدام لازم توسط شهرداری کاشان، موضوع ضرورت توقف عملیات ساختمانی و برخورد با متخلفان به مراجع نظارتی و عندالزوم مراجع قضایی انعکاس می یابد تا با خاطیان احتمالی برخورد لازم صورت پذیرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *