• شناسه خبر : 18553

پرسش‌های دانشجویان دانشگاه کاشان در قبال جوابیه دانشگاه

پس از انتشار جوابیه دانشگاه کاشان، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه با طرح چند پرسش از متن جوابیه دانشگاه خواهان پاسخگویی مسئولان این مرکز آموزشی شدند.

در متنی که این دانشجویان در اختیار رسانه اهل کاشانم قرار دادند چند پرسش از جوابیه دانشگاه مطرح شده است که این رسانه در راستای مطالبات دانشجویی منتشر می‌کند.

در بخشی از این متن آمده است: همانگونه که مستحضرید دانشجویان قبل از قبولی در آزمون ورودی دانشگاهها با اطلاع از شهریه اقدام به انتخاب رشته می کنند و دانشجویان نوبت دوم (شبانه) ورودی مهرماه۱۴۰۱ دانشگاه کاشان با اطلاع از جداول شهریه مندرج در سایت دانشگاه اقدام به انتخاب رشته کرده اند و پس از ثبت نام نیمسال اول را هم با همان شهریه گذرانده اند اما برای انتخاب واحد نیمسال دوم با افزایش چهار تا پنج برابری شهریه ثابت و متغیر مواجه شده اند و  همچنین با پرداخت کامل شهریه ثابت امکان انتخاب واحد داشته اند. (نه نصف شهریه ثابت طبق جوابیه دانشگاه)

برای نمونه شهریه یک دانشجوی هنر از یک میلیون و چهارصدوپنجاه هزارتومن در ترم اول به هفت میلیون و سیصدهزار تومن در ترم دوم رسیده است و یا دانشجوی مهندسی معماری که برای ترم اول دو و نیم ومیلیون پرداخت کرده برای ترم دوم دوازده میلیون تومن باید شهریه بپردازد. 

این در حالیست که وام دانشجویی ادعاشده در جوابیه دانشگاه مبلغ ناچیزی از شهریه را پوشش میدهد (حدود یک و نیم میلیون تومن)

 قبل از انتخاب رشته دانشگاه باید مقدار تقریبی شهریه به داوطلب اطلاع داده شود تا در انتخاب رشته با آگاهی از مقدار شهریه و توانایی پرداخت آن اقدام کند

در جوابیه دانشگاه ادعا شده است که شهریه دانشگاه کاشان از دانشگاههای دیگر به مراتب کمتر است خوب است به عنوان نمونه از دانشگاه دیگری مستنداتی ارائه کنند که برای یک ترم دانشجوی کارشناسی معماری بیش از دوازده میلیون تومن شهریه دریافت می کنند.

اگر دانشگاه کاشان قصد افزایش چندین برابری شهریه را دارد باید از طریق دفترچه کنکور سال بعد برای داوطلبان جدید اطلاع رسانی نماید نه اینکه شهریه دانشجویان فعلی را چهار یا پنج برابر کند.

گفتنی است همزمان پویش بررسی و نظارت بر شهریه غیرمنصفانه دانشگاه دولتی کاشان در فضای مجازی از شمار هزار امضا عبور کرده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *