• شناسه خبر : 16278

وضعیت هوا در کاشان نارنجی است/ کاشان دستگاه پایش گرد وغبار ندارد

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان ضمن اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان اظهار داشت: بر همین اساس سامانه وزش باد و گرد و خاک نفوذ توده گرد و خاک از امروز تا اواخر روز سه‌شنبه منطقه کاشان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به بروز پدیده گرد و خاک در منطقه کاشان طی شب گذشته اظهار کرد: سیستم دیشب شرایط باد شدیدی نداشت و به دلیل افزایش کانون‌های گرد و خاک و وزش باد نسبتا شدید این پدیده رخ داد و افزایش این کانون‌‌ها به دلیل بروز خشکسالی‌های چند سال اخیر رخ داده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه کاشان دستگاه پایش گرد و غبار وجود ندارد، تاکید کرد: این در حالی است که منطقه کاشان یکی از کانون‌های گرد و خاک در ایران مرکزی است اما شهرهای دیگر نظیر اردستان به این سیستم مجهز شده است و مسئولان شهرستان باید در زمینه تهیه دستگاه اقدام فوری کنند.

ارغوانی افزود: سالانه چشمه های گردوخاک باید در منطقه کاشان شناسایی و پایش شود و اطلاعات جمع آوری شده به اداراتی که با مخاطرات منطقه سروکار دارند، ارائه شود.

 وی با بیان اینکه سامانه وزش باد و گرد و خاک از امروز تا روز سه شنبه  نفوذ توده گرد و خاک را به دنبال دارد، تصریح کرد: تاثیر این سامانه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و  آسیب به صنایع حساس به گرد و خاک است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان ابراز داشت: هنگام خیزش گرد و خاک به بالا رفتن عدد شاخص آلودگی هوا، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در پرواز پیش‌بینی می‌شود.

ارغوانی ضمن تاکید بر عدم تردد غیرضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب پذیر گفت: استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و کنترل و مدیریت تردد در محورهای مواصلاتی در این شرایط توصیه می‌شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *