• شناسه خبر : 3601

ورود ماده مخدر جدید کمیکال به کاشان


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان از ورود و مصرف ماده مخدر جدیدی بنام «کمیکال» در سطح این شهرستان خبر داد .

کمیکال در کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمدحسین تقوایی با بیان اینکه ماده مخدر کمیکال از خانواده ماری جوانا صنعتی است، افزود: کمیکال به صورت اسپری و سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف یک بار ماده مخدر کمیکال موجب وابستگی و اعتیاد به آن خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه کمیکال ارزان بوده و به راحتی در دسترس قرار دارد و به همین علت در میان جوانان و به خصوص رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال بسیار رواج پیدا کرده است.

وی احتمال سرگیجه و حالت تهوع، توهم دیداری و شنیداری، سفر در مکان و زمان، احساس سرخوش، خنده های زیاد، افزایش فشار خون، حالتی شبیه به سکته مغزی و کما به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، دشواری در حرکت اعضای بدن تشنج و کاهش فشار خون را از علائم و عوارض مصرف ماده مخدر کمیکال دانست.

تقوائی در ادامه یادآور شد: کاهش قدرت حافظه، اختلال در یادآوری خاطرات و وقایع، کاهش قدرت عکس العمل افراد، اختلالات روانی، منزوی شدن، عدم پذیرش مسئولیت، کاهش روابط اجتماعی، بروز مشکلات عصبی ، تغییر DNA، بروز صفات مردانه و زنانه، عدم کنترل احساسات و کاهش قدرت یادگیری از مهم ترین عوارض مصرف ماده مخدر کمیکال در بلند مدت است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان در پایان مهم ترین عواملی که خانواده ها در گرایش فرزندانشان به اعتیاد نقش مهمی را دارند را برخورد نامناسب با فرزندان، فرزندپروری ضعیف، اختلاف والدین با یکدیگر، عدم نظارت والدین بر رفتار فرزندان، گرایش اعضای خانواده به مصرف موادو برخی دیگر از رفتارهای ضد اجتماعی برشمرد

تقوایی در پایان از والدین خواست از طریق کسب مهارت‌های فرزندپروری، آموزش مهارت‌های نظارت بر فرزندان، ایجاد رابطه عمیق و غنی، افزایش حمایت از فرزندان و بهبود کیفیت زندگی فرزندان ومحیط خانوادگی به پیشگیری از اعتیاد کمک کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *