• شناسه خبر : 16270

هوای کاشان ناجوانمردانه آلوده است؛ دریغ از یک اطلاع رسانی به مردم

در حالی که با توجه به تشدید و انتشار گرد و غبار، ادارات، مهدکودک ها و.. استان تهران و البرز فردا دوشنبه تعطیل می‌باشد ، اما در کاشان با داشتن وضعیت تقریبا مشابه هوای ناسالم برای عموم با تهران، حتی یک اطلاع رسانی ساده برای حفظ سلامت شهروندان انجام نشد!

یکشنبه شب شهروندان کاشانی باز غافلگیر شدند و از ساعاتی پیش ناگهان گرد و خاک را مهمان شهر و خانه های خود دیدند!

درست است که کاشان مدتهاست دستگاه سنجش کیفی هوا ندارد و شهروندان کاشانی خبر ندارند در چه شرایطی نفس می‌کشند! اما وبسایت جهانی آی‌کیو ایر که شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف جهان را رصد می‌کند وضعیت فعلی کاشان را همانند تهران «ناسالم» معرفی می‌کند!

با این تفاوت که فردا استان تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل می باشد اما در کاشان تعطیلی به کنار، حتی یک اطلاع رسانی ساده به شهروندان هم نشده است!

از فرماندار کاشان بعنوان بالاترین مقام اجرایی شهر و مرکز مدیریت بحران و‌کنترل حوادث شهرستان، در چنین شرایطی که آلودگی و گردوغبار آنقدر محسوس است که با نگاه به آسمان نیز می توان پی به این وضعیت بغرنج برد، انتظار می‌رود حساسیت بیشتری درباره سلامت شهروندان کاشان داشته باشند

وضعیت هوای کاشان بحرانی است، تصمیمات مدیریت بحران این اقلیم جغرافیایی نباید وابسته به تصمیم مدیران بالادستی در استان اصفهان باشد، انتظار می‌رود فرماندار کاشان در راستای سلامتی مردم جلسه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوا را با تمام اعضایش برگزار کند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

حدود دو ماه پیش بود که تهران به علت آلودگی هوا تعطیل شد، شرایط کاشان نیز مشابه هوای تهران بود، اما علیرغم آلودگی مشابه محدودیت خاصی اعمال نشد و پس از انعکاس خبر در رسانه اهل کاشانم، یک روز بعد از آلودگی، ادارات و مدارس کاشان نیز تعطیل اعلام شد!

امیدواریم مسیولان کاشان در هنگام مسائلی که با سلامت و بهداشت عموم سروکار دارد «در لحظه» در راستای منافع شهروندان تصمیم گیری کنند


    (0) (0)

    جولای 4, 2022

    اصفهان هم الوده است ولی انگار نه انگار

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *