• شناسه خبر : 1576

همیشه روز خبرنگار است

سید جلال جلیلی نوش آبادی – همیشه روز خبرنگار است، خبرنگار همه جا هست، همیشه پیشاپیش همه در همه حوادث هست، در مصیبت‌ها و مشکلاتی که برای افراد پیش می‌آید خبرنگار در کنار مردم است.
سختی‌های زندگی مردم را خبرنگاران می بینند و به دیگران مخابره می کنند و چه سخت است که با چشمان خودت ببینی رنج مردمانی که هیچ پناهی جز خدا ندارند.
خبرنگاران رشته های عصبی جامعه هستند که ارتباط شهروندان را در سراسر جامعه به هم وصل می کنند . دردها را می بینند و از رنجها می نویسند و به مسوولان هشدار می دهند تا بدانند علت عیب های جامعه از کجاست و راهکار آن در کجاست.
خبرنگاران، با تحلیل‌ها و انتقال مطالب خود، تلاش می کنند تا آگاهی جامعه را بالا ببرند چرا که بر این باورند که جامعه آگاه، آسیب‌پذیری آن کمتر است.
اما خبرنگار بی تعهد، هم برای جامعه مشکل ساز است. خبرنگار بی تعهد نمی‌تواند رسالتش را انجام دهد. برای عقیده و رای دیگران هیچ احترام قائل نیست و با رسانه خود، دیگران را محدود می کند.
خبرنگار متعهد، مصالح جامعه را در انتقال رای و اندیشه نخبگان و صاحب نظران آگاه می داند . نهادها و تشکل‌ها را می شناسد و برای توسعه کشور در کنار آنها می ماند.
خبرنگار متعهد، قانون را می شناسد، حق را می داند و برای رساندن حق، حد و مرز نمی شناسد. صدای مظلومان و محرومان است. حقوق ملت و رسیدگی به وضع مردم، اصلاح امور جامعه را مورد توجه قرار می دهد.
خبرنگار متعهد، بدخواه کسی نیست، حتی تلاش می کند که مخالفانش نیز زندگی خوبی داشته باشند. تلاش می کند که دل‌ها به‌هم نزدیک‌تر شود. در حد توان خودش تلاش می کند که جامعه به سوی بهبود امور مردم پیش برود.
خبرنگاران متعهد همان ها هستند که هر روزشان نبأ عظیم است و هر روزشان در پیشگاه عدل الهی، جوابگوی خود و خدایشان هستند. برای حق هایی که دفاع کردند و برای ظلم هایی که در برابر آن سکوت کردند.


    نودی
    (1) (0)

    نودی

    ژانویه 15, 2020

    از چه منابعی استفاده کردین؟

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *