• شناسه خبر : 3285

همایش ملی توسعه صادرات فرش ماشینی در کاشان برگزار شد

همایش ملی توسعه صادرات فرش ماشینی، چالش ها و فرصت ها با حضور معاون وزیر صمت، مسوولان استانی و شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، صنعتگران، بازرگانان و فعالان صنعت فرش ماشینی به میزبانی اتاق بازرگانی کاشان برپا شد .

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، فرماندار کاشان در این همایش با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی در هفته پایانی آذرماه به میزبانی این شهرستان گفت:در حال حاضر 7 هزار نفر بطور مستقیم در کارخانه های فرش کاشان مشغول به کار هستند و 280 تولید کننده عمده فرش در کاشان با وجود تمامی تحریم ها درراستای تولید این محصول و صادرات آن فعالیت می کنند.

علی اکبر مرتضایی برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی در کاشان را فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های موجود دانست و افزود: تولیدکنندگان این کالا مجموعه مناسبی از جهت تنوع رنگ و طرح و نقشه فرش و کیفیت و ابعاد آن پدید آورده اند تا بتوانیم فرش را به صورت مستقیم در خاستگاه آن در کاشان عرضه و معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه سرعت خوبی پیدا کرده است و پازل آن درحال شکل گیری است که برای هرچه بهتر شدن آن نیازمند حمایت های تمام ارگان های دولتی است.

وی با تاکید بر صنعتی بودن منطقه کاشان بیان کرد: با وجود وضعیت اقتصادی و تحریم های پیش رو تاکنون 70 درصد کارخانه های کاشان توانسته اند به تولیدات خود ادامه دهند.

مرتضایی نبود امکانات و تکنولوژی به روز و تامین مواد اولیه را از مهمترین مشکلات پیش روی صنعت فرش ماشینی منطقه کاشان عنوان کرد و گفت: شناسایی فرصت ها و چالش ها همچنین دانستن روز آمد سلیقه مصرف کنندگان در بازار جهانی مسئله مهمی است که برای افزایش صادرات باید با برگزاری جلسات و سمینار هایی شناخته شود.

فرش ماشینی کاشان گل سر سبد صنعت نساجی

رئیس اتاق بازرگانی کاشان در این همایش گفت: فرش ماشینی کاشان گل سر سبد صنعت نساجی کشور است که در بیش از 70 کشور و نمایشگاه دنیا از زلاندنو تا کانادا وجود دارد لذا فرش ماشینی تولید شده در این منطقه فعال ترین واحد صادراتی فرش در کشور است.

محمود تولایی با اشاره به اینکه این منطقه خاستگاه فرش ماشینی کشور است بیان کرد: ظرفیت های موجود در کاشان چون دستگاه های قوی تولید فرش و نیروی انسانی مرقوم به صرفه تر از سایر مناطق بوده و محصول تولید شده از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی افزود: حدود 18 سال پیش مجوز نمایشگاه بین المللی فرش در کاشان صادر شده که تاکنون درگیر پیچ و خم های اداری بوده است و امسال زمین آن و دو سوله برای آن تعبیه شده که ادامه فعالیت آن نیازمند حمایت مسوولین استانی و کشوری است.

تولایی در پایان خاطر نشان کرد: گمرک کاشان با حدود 40 درصد صادرات بهترین گمرک صادراتی استان است اما در مقابل آن گمرک وارداتی در کاشان وجود ندارد که می طلبد برای رونق تولید فرش و سایر مواد صنعتی این گمرک فعال شود.

گفتنی است شهرستان کاشان برای نخستین‌بار از ۲۶ تا ۳۰ آذرماه میزبان نمایشگاه تخصصی، همایش و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بود.

 

همایش صادرات فرش ماشینی کاشان


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *