• شناسه خبر : 14270

میانگین بارش‌ها نسبت به بلندمدت افزایش داشته اما تاثیری در جبران کاهش آب‌های زیرزمینی ندارد، از یکشنبه انباشت آلاینده‌ها در کاشان پیش‌بینی می‌شود

عباس ارغوانی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن اشاره به بارش هشت میلی متری در کاشان طی 24 ساعت گذشته اظهار داشت: در سال زراعی جاری تاکنون 50 میلی متر بارندگی در کاشان ثبت شده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش یک سال کامل 132.8 میلی متر بوده است، افزود: میانگین بارش بلند مدت از اول سال زراعی تاکنون 20 میلی متر بوده است و مجموع بارشها به نسبت میانگین نیز رشد داشته است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان ضمن اشاره به بارندگی طی 24 ساعت گذشته ابراز داشت: شهرستان آران و بیدگل 6.1 میلی متر، برزک 19 میلی متر، قمصر هشت میلی متر، نیاسر 10.8 میلی متر، کامو و چوگان دو میلی متر، دهزیره 5.2 میلی متر و حسین آباد کویر 10 میلی متر است.

وی ضمن اشاره به جزئیات بارندگی در منطقه کاشان و آران و بیدگل گفت: فخره 6.3 میلی متر، تقی آباد 9 میلی متر، آب شیرین 14 میلی متر و نوش آباد نیز 10 میلی متر بارندگی طی 24 ساعت گذشته در شهرستان کاشان ثبت کردند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه بارش نسبت به بلند مدت 150 درصد و سال گذشته 205 درصد افزایش داشته است، افزود: این بدین معنی است که میزان بارش بلندمدت یا نرمال تا این تاریخ باید 20 میلی متر باشد اما از اول سال زراعی تابحال به 50 میلی متر رسیده در حالی که این افزایش بارش تاثیری در جبران کاهش آب‌های سفره‌های زیر زمینی نمی شود.

ارغوانی ضمن اشاره به پایداری جو و انباشت آلایندگی هوا از روز یکشنبه تصریح کرد: غبارآلودگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در اثر این مخاطره صورت می پذیرد و باعث افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه های حساس و رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد شهر در ساعات اولیه روز می شود.

وی ضمن اشاره به هوای صاف تا کمی ابری در روز شنبه تاکید کرد: لازم است تا از ترددهای غیر ضروری به ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری تا حد امکان پرهیز شود و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز صورت نپذیرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *