• شناسه خبر : 12452

مهم‌ترین عامل گرانی سیمان ورود به بورس بود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان مهم‌ترین عامل گرانی سیمان را ورود به بورس اعلام کرد و گفت: با ورود به بورس دلالان دست‌بکار شده و قیمت‌ها را بالا بردند.

مهم‌ترین عامل گرانی سیمان، ورود به بازار بورس بود

«مسعود خاندایی» در گفت‌وگو با اهل کاشانم واردشدن سیمان به بازار بورس را مهمترین عامل گرانی آن دانست.

خاندایی گفت: متاسفانه شاهد تصمیماتی هستیم که سبب شده قیمت فروش سیمان بسیار بیشتر از بهای تمام‌شده آن شود و از سوی دیگر مصرف‌کننده به‌شدت متضرر گشته و فضا هم برای دلالی و واسطه‌گری بوجود آید.

وی افزود: در هفته جاری، دو سیاست الزام صنایع سیمان به بورس و عدم الزام به بورس توسط وزارت صمت ارائه شد که هر دو از بی برنامه گی وزارت صنعت معدن و تجارت خبر می‌داد و در نهایت منجر به بلاتکلیفی مردم و مصرف کننده نهایی شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان ادامه داد: سیمان کاشان وارد بورس شد و از تنی ۳۵۰ هزار تومان به تنی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. درحالی که سیمان نایین که وارد بورس نشده بود در کاشان با کرایه حمل به تنی ۷۰۰ هزار تومان و کمتر فروخته می‌شد.

خاندایی افزایش ناگهانی قیمت سیمان را ناشی از تصمیمات بدون پشتوانه علمی و نشانه بلاتکلیفی و سردرگمی نهاد تصمیم‌گیرنده دانست و گفت: با واردشدن سیمان به بازار بورس، تعداد زیادی از دلالان محصولات کارخانه‌ها را خریده و سیمان وارد روند دلال‌بازی و افزایش ناگهانی قیمت شد.

معاون فرماندار کاشان گفت: بعد از ظهر امروز در استانداری جلسه‌ای با شرکت‌های سیمان استان برگزار شد تا درباره ورود یا عدم ورود سیمان به بازار بورس تصمیم‌گیری شود ولی هنوز تصمیمات این جلسه به ما ابلاغ نشده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *