• شناسه خبر : 13150

رئیس هیات کوهنوردی شهرستان کاشان:

معین عباسی جوان‌ترین کوهنورد ایرانی است که قله ماناسلو را فتح می‌کند/ فتح اورست گام بعدی اوست

مصطفی کردمیل در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن اشاره به صعود معین عباسی به قله ماناسلو اظهار داشت: این ثبت هشتمین قله مرتفع دنیا است و این جوان کاشانی به عنوان جوان ترین کوهنورد ایرانی به این قله صعود کرده است.


وی با بیان اینکه این قله هشت هزار و 163 متر ارتفاع دارد، افزود: معین عباسی از دو سال و نیم پیش فتح قله های برون مرزی خود را شروع کرده است به نحوی که 52 مرتبه جهات مختلف قله دماوند را صعود کرده است که 18 مرتبه آن در زمستان بوده است.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان کاشان با بیان اینکه این جوان کاشانی از بنیه جسمانی قوی برخوردار است، ابراز داشت: از نظر تمرینات فشرده سابقه دویدن 40 کیلومتر در کوهستان را دارد و وقتی این موقعیت را از وی دیدیم و دو قله خارجی بالای هفت هزار متر را نیز در قرقیزستان فتح کرده است پیشنهاد فتح این قله را داد.

وی با بیان اینکه با ارائه این پیشنهاد به برآورد هزینه ها پرداخته شد، گفت: هزینه ملزومات و وسایل فتح این قله حدود 400 میلیون تومان بود و یک تور میان قیمت را نیز ثبت نام کرد و مجوز آن را از فدراسیون کوهنوردی کشور دریافت کرد و زحمات زیادی را متحمل شد.

کردمیل با بیان اینکه با وجود آنکه خانواده وی خانواده متمول نیستند بخشی از هزینه این صعود را پرداخت کرد، تصریح کرد: خیران و ورزش دوستان و اعضای هیئت کوهنوردی نیز بخشی از هزینه صعود این جوان کاشانی را تامین کردند در حالی که هیئت کوهنوردی کاشان نه بودجه و نه پولی برای هزینه کردن دارد.

وی با بیان اینکه خیران، ورزش دوستان و اعضاء هیئت کوهنوردی حدود 150 میلیون تومان برای این صعود کمک کردند، تاکید کرد: معین عباسی جوان 22 ساله کاشانی است و قصد دارد قله اورست را نیز فتح کند اما هزینه فتح بام جهان 40هزار دلار است و با این اقدام شایستگی و توان جسمی را دارد و از مردم، خیران و ورزش دوستان استمداد داریم تا با کمک خود به این جوان کاشانی زمینه صعود به قله اورست وی در سال آینده را فراهم کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *