• شناسه خبر : 15980

معماری خانه های تاریخی کاشان خاص و بی نظیر است


سفیر بلغارستان در ایران گفت: کسانی که می‌خواهند معماری بی نظیر، خاص و زیبای ایرانی را ببینند باید از شهر تاریخی کاشان بازدید کنند.

به گزارش اهل کاشانم، و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، نیکولینا استفانووا کونوا سفیر بلغارستان در حاشیه دیدار با رییس این اداره تصریح کرد: فرصت حضور دو روزه وی در کاشان علاوه بر ملاقات‌های مفید با مسئولان شهرستان و بازدید از آثار تاریخی و زیبای کاشان برایش افتخار است.
وی افزود : امروز در دیدار با شهردار کاشان در زمینه همکاری‌های مختلف از جمله کشاورزی، فرهنگی و گردشگری بین شهر کاشان و شهر کازانلیک بررسی و رایزنی کرده است.
به گفته او، تحقق اهداف مهم ملاقات وی با شهردار کاشا‌ن نیازمند ارتباطات مستقیم بین شهرداری‌های دو شهر است تا بتوانند از ظرفیت‌های بالقوه همکاری یکدیگر استفاده کنند.
سفیر بلغارستان در ایران گفت: سفرش به شهر زیبا و قشنگ کاشان تجربه‌ای لذت بخش و مسرت بخش و امیدوار است که فرصت‌های بیشتری برای بازدید از تمام آثار و ظرفیت‌های مختلف شهر را پیدا کند.
او بسیار تحت تأثیر سفر به کاشان و آثار زیبای تاریخی آن قرار گرفته و اذعان داشت: معماری کاشان آنقدر زیبا و بی نظیر است که وقتی در خیابان‌های شهر حرکت می‌کنی نمی‌توانی تصور کنی پشت این دیوار‌ها چه خانه‌های قشنگی وجود دارد.
به گفته او، همچنین وقتی وارد حیاط خانه‌های تاریخی می‌شوی تحت تاثیر معماری قرار می‌گیری که چگونه در ساخت آن وجود اختلاف دمای ۱۰ درجه بین اتاق و سرداب را می‌توان مشاهده کرد.
سفیر بلغارستان در ایران گفت: بطور کلی آمدن به کاشان برای وی یک سفر خوب و پر تاثیر بوده است.
نیکولینا استفانووا کونوا در پاسخ این که ارزیابی وی از معماری کاشان در مقایسه با آثار معماری و تاریخی در جهان چیست؟ گفت:اگر چه به تمام دنیا سفر نکرده است، اما زیبایی و معماری کاشان منحصر به فرد است و توصیه می‌کند که همه اگر می‌خواهند معماری خاص و قشنگی را ببینند به کاشان سفر کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *