• شناسه خبر : 2252

مطالبات و مشکلات منطقه فین در شورای شهر بررسی شد

معتمدین منطقه فین کاشان با حضور در صد و هفدهمین نشست رسمی شورا به بیان مشکلات خود، درخواست های خود را برای توسعه و پیشرفت این منطقه مطرح کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در این نشست با اشاره به اهمیت منطقه فین گفت: این منطقه شایسته خدمات زیاد و ارزنده ای است که علیرغم تلاش های مسوولین و متولیان این منطقه هنوز هم کارهای ناتمام زیادی روی زمین مانده است.

وی افزود: حل مشکلات فین نیازمند همکاری و حمایت صادقانه مردم و مدیریت شایسته مسئولین آن منطقه است.

شهردار کاشان در این نشست اظهار کرد: مطالبات باید بر مبنای نیازها و ضروریات باشد توسعه به معنای برخورداری از امکانات اساسی است البته باید پذیرفت که مشکلاتی وجود دارد که برای حل آن نیاز به طرحی جامع و کارشناسی شده است.

سعید ابریشمی راد تصریح کرد: در خصوص آزاد سازی دو پلاک باقی مانده در منطقه، شهرداری آمادگی کامل دارد و شورای شهر هم در حل این مشکل یاری می رساند اما بخش خصوصی حاضر به واگذاری نمی شود و برای حل این مشکل نیاز به یاری معتمدین منطقه داریم.

شهردار منطقه چهار کاشان در این نشست گفت: پروژه های معتمدین در بودجه سال گذشته پنج میلیارد 50 میلیون تومان بوده که در بخش آزادسازی محور امیرکبیر ،آماده سازی ،زیر سازی و آسفالت، احداث و تکمیل زمین ورزشی و فرهنگسرا فین هزینه شده است.

ابوالفضل ساروقیان افزود: هزینه تمام شده پروژه ها با حدود 30 درصد افزایش 6 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: آزادسازی های منطقه فین در امتداد بلوار شهید کشمشی و محله حیدری فین بوده است که در طی هفت قرارداد منطقه حیدری 528 مترآزادسازی برای گسترش طول خیابان به 200 متر با مبلغ 500 میلیون تومان و در منطقه شهید کشمشی 70 متر آزادسازی به مبلغ 500 میلیون تومان با کمک چشمگیر معتمدین صورت گرفت.

شهردار منطقه چهار کاشان در ادامه ابراز امیدواری کرد تا پایان سالجاری با آزاد سازی دو پلاک باقی مانده 250 متر به طول بلوار اضافه شود.
وی یادآور شد: در بودجه تخصیصی سال 97 هیچگونه اعتباری برای آسفالت در نظر گرفته نشده بود اما بنا به صلاحدید معتمدین محل حدود 13 هزار و 600 متر مربع معابر این منطقه آسفالت شد.

ساروقیان خاطرنشان کرد: مجموع بودجه مصوبه شورا در سال 98 برای منطقه فین 8 میلیارد و 100 میلیون است که 3 میلیارد و600 میلیون آن برای آزادسازی یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای آسفالت، 900 میلیون زیرسازی و جدول گذاری بلوک فرش، 200 میلیون احداث بوستان، 200میلیون تکمیل زمین های ورزشی، 300میلیون مبلمان پارک و800 میلیون تکمیل فرهنگسرای فین است.

رئیس هیئت مدیره انجمن توسعه فین، درخصوص مشکلات این منطقه گفت: زیر ساخت های این منطقه به شدت دچار مشکل است وبار مشکلات فرهنگی و اجتماعی و ترافیکی مسکن مهر هم بر دوش منطقه فین است.

علی اصغر احمدیان با بیان اینکه 5 درصد درآمد شهرداری از منطقه فین است، افزود: متاسفانه به همان نسبت درآمد در این منطقه خرج نمی شود و از طرفی نسبت هزینه ها به درآمدهای این منطقه بسیار زیاد است و افزایش هزینه ها در این منطقه باید هدایت شود.

وی تصریح کرد: تغییرات پیاپی مدیران و معاونین این منطقه سبب عدم وجود ثبات مدیریتی موردنیاز برای انجام فعالیت های کارآمد و بلند مدت شده است و روی آوردن به کارهای نمایشی ضربه این عدم ثبات به منطقه است.

احمدیان افزود: چند گلوگاه آزادسازی در منطقه وجود دارد که برای حل این مشکل نیاز به اتخاذ سیاست های منعطف تر در برخورد با آنها وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن توسعه فین یادآور شد: روند طولانی بروکراسی اداری پرونده های آزادسازی در شورا و بعد ارسال آن به فرمانداری سبب سرد شدن مالکین و ایجاد مشکل می شود.

احمدیان خاطر نشان کرد: یک سالی است که پیگیر طراحی یک کتاب مرجع حدود هزار صفحه ای درباره فین شناسی و سابقه تاریخی آن هستیم و قرار دادی را با مرکز پژوهش ها برای تالیف آن بسته ایم و از شورا خواهشمندیم هزینه های چاپ آن را تقبل کند.

محمد نظافتی، معتمد منطقه فین با تاکید بر اهمیت عدالت گفت: در بحث توسعه و توسعه متوازن، موضوع قدرت و ثروت مطرح است که به دلیل نقص قوانین انتخابات شوراها متاسفانه هر محله ای نماینده و بازوی قدرت خود را در شورا ندارد.

وی تصریح کرد:در قانون سابق شوراها این موضوع مطرح بود که هرمنطقه ای بر حسب وسعت و جمعیت خود باید کرسی ای در مجلس داشته باشد اما بعد از انقلاب و در قانون جدید این مهم اعمال نشده است.

نظافتی افزود: درحال حاضر مناطق وسیعی در سطح شهر کاشان وجود دارند که کرسی در پارلمان شهری این شهر ندارند و یا به دلایلی از آن خارج شده اند و لذا نمی توانند از منافع خود دفاع کنند.

وی با اشاره به آنکه یکی از عوامل اعمال توسعه ثروت است، گفت: در منطقه چهار با وجود آنکه هزینه های بالایی برای خدمات شهری از شهروندان اخذ می شود ،اما متناسب با آن پول صرف آبادی این منطقه نمی شود.

نظافتی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسات رسمی شورا موضوعات کلی بیان می شود و خوب است که معتمدین منطقه به فراخور تخصصشان در جلسات کمیسیون های شورا حضور داشته باشند که در انجام کارها تسریع شود.

معتمدین منطقه فین در این صحن علنی شواری شهر کاشان خواسته ها و مشکلات خود را برای توسعه و پیشرفت این منطقه بیان کردند که می توان به مطرح شدن مواردی مانند عدم وجود هزینه آزادسازی خیابان اصلی فین در بودجه تعیین شده این منطقه، نبود زیرساخت های متناسب با منطقه گردشگری، خشک شدن درخت های چندین صد ساله این منطقه به سبب بوستان سازی های مهندسی نشده، روند کند تایید شدن آزادسازی پلاک ها، عدم رسیدگی به افزایش امتداد خیابان شهید کشمشی تا مسکن مهر و روند کند آسفالت شدن معابر اشاره کرد.

عدم تناسب مبالغ دریافتی از این منطقه و دادن امکانات، یکنواخت نبودن عرض اتوبان و نبود امکانات روشنایی جاده، ایجاد پارکینگ های موقت در مواقع خاص بدون وجود هیچ گونه امکانات رفاهی، نبود امکانات تفریحی، آموزشی پارک بانوان در این منطقه، عدم امکان استفاده از ورزشگاه موجود در فین به سبب واگذاری به بخش خصوصی، عدم وجود داروخانه شبانه روزی و درمانگاهی با امکانات کامل و عدم بلاتکلیفی منطقه فین و عدم دسترسی به طرح های روستایی و شهری از دیگر مشکلات و مطالبانت مطرح شده توسط معتمدین منطقه فین در نشست رسمی شورای شهر کاشان بود.

 

معتمدین فین کاشان         


    (0) (0)

    سپتامبر 15, 2019

    سلام درموردمنطقه فین بزرگ برای ساختن مسکن مهرمسلم این خیابان وجاده ازمیدان شهیداردهال تامسکن مهر ظرفیت ماشینهارانداردوبعضی ازماشین هاباسرعت بالارانندگی می کنندوازجاده سلامت به بلوارشهیدان جانجانی واین چهارراه چندبارتصادف شده است واتفاقاتی افتاده ولی برای این مسیرکسی رسیدگی نکرده وازشاهزاده قاسم به سمت محله سیدهاومسجدپنج تن هم خطرناک است آنجاهم تصادف می شودولی بازبرای خیابانش کسی رسیدگی نکرده امیدوارم انشاءالله به خاطرجان مردم هم شده رسیدگی شود

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *