• شناسه خبر : 7019

مصوبات لازم الاجرایی که در برخی ادارات و دستگاه های اجرایی و خدماتی کاشان اجرایی نمی شود

مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای همه مردم و به خصوص دستگاه های اجرائی و خدماتی لازم الاجراست ولی حداقل در کاشان در بسیاری از نهادها و ادارات و اماکن عمومی اجرایی از این مصوبات که نمونه ای از آن ماسک زدن است، دیده نمی شود.

شاید غافلگیرکننده ترین خبر در هفته جاری اعلام وضعیت قرمز کاشان از نظر شیوع کرونا و بستری بیماران در بیمارستان ها بود. اتفاقی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دیر یا زود برای مردم کاشان رخ می داد.

حقیقت این است که شنیدن و خواندن این خبر آنچنان هم اجتناب ناپذیر نبود.

در کنار این موضوع خبری دیگری که چند روز پیش تر توسط رئیس جمهور اعلام شد و زدن ماسک را از پانزدهم تیرماه در ادارات و اماکن عمومی اجباری می کرد موضوعی دیگر بود که با واکنش های زیادی همراه بود.

در این یادداشت قصدی بر واکاوی این تصمیم و چرایی اتخاذ آن و اینکه چرا زودتر اعلام نشد و هزاران هزار پرسش بی پاسخ دیگر ندارم ولی سوالی که ذهن من و بسیاری دیگر از همشهریان و هموطنان ما را به خود مشغول کرده این است که آیا مگر مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای همه ادارات، دستگاه های اجرایی و خدماتی و نهادهای دولتی و خصوصی لازم الاجرا نیست؟!

در واقع اگر این تصمیمات برای مدیران و مسئولان لازم الاجرا نیست که نه سخنی است و نه کلامی؛ ولی اگر لازم الاجراست چرا اثری از اجرای این مصوبات دیده نمی شود.

همه ما مطلعیم که همشهریان و هموطنان عزیز در تهیه ماسک مشکل دارند هرچند این اعتقاد را هم داریم اگر در زمینه تولید و توزیع مناسب ماسک با توجه به ظرفیت بالای تولید در سراسر ایران و به خصوص کاشان توسط مدیران و مسئولین یک برنامه ریزی درست انجام شود در این زمینه مشکلات برطرف می شود؛ ولی اجرای این مصوبه حتی از طرف کارمندان و مدیران اجرایی شهرستان انجام نمی‌ شود.

مشاهدات عینی نگارنده حاکی از آن است به جز تعداد انگشت شمار اداره، سازمان و یا نهاد دولتی و خصوصی بقیه ارگانها و همچنین در دیگر اماکن عمومی آنچنان اثر اجرایی از این مصوبه مشاهده نمی شود.

ماجرای تلخ این قصه آنجاست که حتی برخی از مدیران شهری هم در برخی جلسات، الزامی بر زدن ماسک برای خود متصور نیستند و به تبع آنها کارمندان و کارکنان آنها نیز در این زمینه کوتاهی هایی انجام میدهند.

موضوع دیگر اینکه عدم استفاده از ماسک نیز نباید دلیلی برای عدم ارائه خدمات به اربابان رجوع باشد. پیشتر گفته شد که تهیه ماسک برای بسیاری از شهروندان حتی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب نیز مشکل و یا حتی غیر ممکن شده است و در اینگونه موارد باید علاوه بر انجام اقدامات و فعالیت های آموزشی برای ساخت ماسک های خانگی باید برنامه ریزی صحیح و درستی نیز توسط ستاد مبارزه با کرونای شهرستان و ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی برای رفع این مشکل سنجیده شود.

به هر حال در وضعیتی که لختی مانده به هشدار در منطقه و شهر کاشان داریم نه تنها مردم بلکه مدیران و مسئولین و مجموعه های تحت مدیریت آنها نیز باید به کرونا با نگاهی جدی تر از گذشته بنگرند و تا اوضاع به قول معروف از کنترل خارج نشده است تصمیمی فوری اتخاذ شود.

نکته دیگر این است که با توجه به اعلام محدودیت هایی که به تازگی از طرف ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا در منطقه کاشان اعلام شده است، بهتر است همراه با جوالدوزی که به مدیران و مسئولین شهر میزنیم، میخی هم نثار خود به عنوان جزئی از مردم و دیگر همشهریان خود کنیم که چه باور کنیم و چه نکنیم کاشان مجددا به مرز هشدار در مورد شیوع کرونا رسیده است.

شهروندان و همشهریان عزیز؛
حداقل برای حفظ جان خود و نزدیکانمان ماسک بزنیم، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و شست و شوی مرتب دست هایمان را با آب و صابون بی وقفه در طول روز انجام دهیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *