• شناسه خبر : 5401

مشکل پاسخ ندادن شهرداری به نامه های اداره بازرسی حل شود

مسئول دفتر بازرسی کاشان گفت: انتقاد بزرگی به شهرداری برای پاسخ ندادن یا تاخیر در پاسخ به نامه های اداره بازرسی است و باید هرچه زودتر این مشکل حل شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی شورای شهر کاشان محمد دهقان در یکصد و سی پنجمین جلسه رسمی شورای شهر با اشاره به نامه واصله به شورای شهر در خصوص شرکت عمران سیلک گفت: در سال 74 ابطال صورت جلسه ای تنظیم شده بود که به موجب آن شرکت عمران سیلک از شخصیت حقوقی به شرکت حقیقی تبدیل می شد در همین راستا دادخواستی از سمت شهردار مبنی بر ابطال این صورت جلسه و ابطال ثبت آن در شرکت ثبت شرکت ها داده شد.

وی تصریح کرد: در نهایت با بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم بعد از صورت جلسه 74 مجددا توسط همان افراد در سال76 صورت جلسه ای تنظیم شده که طی آن مجددا درخواست بدل شدن شرکت عمران سیلک از شخصیت حقیقی به شخصیت حقوقی شده بود که مورخ 4 بهمن سال 77 به تایید رسیده و همین صورتجلسه ملاک عمل است.

دهقان با بیان آنکه اداره بازرسی در جایگاه یک دستگاه نظارتی وظیفه نظارت و هشدار دارد، بیان کرد: مورخ 4 دی امسال نامه هشداری خطاب به شهردار کاشان از سمت اداره بازرسی تنظیم شد که براساس آن شهرداری موظف است مجددا دادخواست جدید مبنی بر ابطال صورتجلسه سال77 و آگهی تغییرات در اداره ثبت شرکت ها به دادگستری بدهد و طی رونوشتی به اداره بازرسی شخص قبلی که دادخواست اشتباه داده را معرفی کند.

مسئول دفتر بازرسی کاشان با بیان آنکه هنوز جوابی از سمت شهرداری در پاسخ نامه هشدارخود دریافت نکرده است تصریح کرد:بهتر است شهردار هرچه زودتر پاسخگو باشد چراکه نامه هشدار اداره بازرسی ضمانت اجرایی دارد و اداره بازرسی می تواند مشخصا برای فردی که مخاطب نامه بوده و پاسخی نداده است اعلام جرم کند.

وی افزود: طی ملاقات حضوری با ریاست کل دادگستری اصفهان این مقام با اصلاح دادنامه اخیر بر مبنای صورت جلسه سال 77 موافقت کرده است که به محض اصلاح شهردار موظف به اجرای آن خواهد بود.

دهقان با بیان آنکه سازمان بازرسی در تاریخ  سوم بهمن امسال طی نامه ای به رئیس دادگستری کاشان درخواست کرده مراتب را برای اصلاح دادنامه ارسال کنند اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است، اذعان کرد: اعضای شورای شهر به عنوان مطالبه گر و ناظر به عملکرد شهرداری موظفند نامه را تا واصل شدن به نتیجه پیگیری کنند.

وی با تاکید بر این نکته که شورای شهر و شهرداری امکان استنکاف از اعاده این حق عمومی را ندارند و نمی توانند با مصوبه ای آن را از دستور کار خارج کنند، گفت: چنانچه شهردار وقت هم دادخواستی در این خصوص ارائه نمی کرد سازمان بازرسی موظف بود به محض کشف این مورد به آن ورود کند.

دهقان با بیان آنکه اعاده این حق عام المنفعه بوده و برای عموم سود خواهد داشت پس دستور به اجرای آن یک امر قطعی است، افزود: نماینده مجلس ،امام جمعه دیگر پایه های تحقق این مسئله هستند که در جایگاه خود باید عملکرد صحیحی داشته باشند اما تنها شهرداری در حیطه بازرسی اداره است و برای کم توجهی در ادای این حق مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

مسئول دفتر بازرسی کاشان با استناد به بند یک اساس نامه اظهار کرد: هدف اصلی ایجاد موسسه عمران سیلک احیای بافت های فرسوده کاشان بوده است همچنین بر اساس بند آخر این اساسنامه چنانچه زمانی شرکت منحل شود ترجیحا مال و دارایی آن تماما باید به شهرداری تعلق بگیرد.

دهقان همچنین اذعان کرد:انعقاد توافق نامه مبنی بر صدور پروانه ساختمانی بر خلاق ضوابط شهرسازی و اخذ مبلغ بابت توافق که منجر به ایجاد حق برای طرف توافق می شود اکثرا بر خلاف قانون است وباید جلوی آن گرفته شود و نمونه بارز آن ساختمان میدان عامریه است.

همچنین علی رسول زاده، رئیس شورای شهر کاشان در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله ده فجر به تبیین جایگاه ارزشی سازمان بازرسی پرداخت و گفت: پایداری و اجرای درست قانون از جمله عواملی است که سبب بقا و پایداری نظام می شود لذا لازم است نظارت همه جانبه ای بر اجرای قانون بشود.

علی هاشمی طاهری، رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و امور حقوقی شورای شهر با بیان آنکه از تاریخ 21 بهمن سال 77 تا به امروز بیش از 21 سال است که موسسه سیلک به طور غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می دهد گفت: باید بیان شود که تبدیل شخصیت حقیقی موسسه عمران سیلک به شخصیت حقوقی با چه دلایل قانونی و شرعی صورت گرفته است؟ چرا که در احقاق حق مردم هیچ کوتاهی و ابایی پذیرفته نیست همچنین هر پول گرفته شده و خرج شده در این مدت باید برگردد.

مجید شمس ،عضو شورای شهر کاشان، ضمن قدردانی از سخنان جامع رئیس دفتر بازرسی کاشان ایرادی به روند برگزاری جلسه وارد کرد و گفت: حضور نماینده اداره بازرسی کاشان در جلسه شورا به طور کلی و نامشخص ایرادی است که به دستور کار جلسه وارد است.

وی افزود: بر اساس قانون نباید در جلسه شخصی یا گروهی مورد اتهام قرار بگیرد لذا از ریاست جلسه تقاضا می شود در جلسه بعدی افراد مورد بحثی که در جلسه حضور نداشتند امکان دفاع از خود را پیدا کنند.

شمس تصریح کرد: در بسیاری از امور شهری چون دال گذاری ها و احکام تخریب حقوق شهرداری به تمامی ادا نمی شود و در همین خصوص توقع می رود اداره بازرسی،  شهرداری را در اجرای چنین احکام شهری حمایت کند.

سید مهدی ناظم رضوی، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر کاشان ضمن تشکر از دقت نظر رئیس بازرسی در طرح مسائل مربوط به شهرداری گفت: ریشه یابی تخلفات شهرداری تاثیر بسزایی در ممانعت او پیشگیری از صورت گرفتن آن دارد.

ناظم رضوی تصریح کرد: عدم وجود طرح تفصیلی جامع و ارائه نشدن آن از جمله مواردی است که سبب برهم خوردن نظم امورات شهر شده است لذا توقع می رود اداره بازرسی ورود پیدا کند و کشاکش میان شهرداری و میراث را در طرح تقصیلی پایان دهد.

 


    مسعود کاشانی
    (0) (0)

    مسعود کاشانی

    فوریه 13, 2020

    باسلام اگر این مشکل از سال ۷۷ به این طرف میباشد چرا شورا زمان شهردار بودن جناب رضوی پیگیر نبوده احساس بنده به عنوان شهروند این است که تمام مسائل جناحی میباشد.

    علی امامی
    (0) (0)

    علی امامی

    ژوئن 8, 2021

    ((بسمه تعالی)) با سلام و احترام باصلوات بر محمد(ص) وآل محمد (ص) به اطلاع شما بزرگوار می رساند، درشهرداری نیاسر تخلفاتی توسط چند نفر انجام میگیردو بارها پیگیری شده ولی بدلیل نفوذی و اقو امی که یکی از متخلفین در دفتر نماینده مجلس (اقای میم واو) وجود دارد هر بار با سفارش این افراد قصردر رفته و به تخلفات خود در شهرداری جسورانه تر ادامه می دهند از جمله تخلفات کلی 1- گرفتن رشوه و زیر میزی 2- صدور مجوز غیر قانونی 3- سوء استفاده از اطلاعات املاک نیاسر درجهت منافع شخصی 4- تبدیل شدن شهرداری به بنگاه معاملات ملکی و مرکز خرید و فروش 5- تخلف برخی از کارمندان شهرداری وعدم انتقال پرونده به کمیسیون ماده 100 6- استفاده از وکیل شهرداری برای پرونده های شخصی خود کارمندان 7- اختصاص پروانه و جواز برای خود کارمندان بدون هیچ ضابطه ای 8- جعل اسناد و دست بردن در اسناد و مدارک شهرداری، و رابطه و پارتی بازی جای ضابطه و قانون مندی. لازم به ذکر است رأس تمامی تخلفات و فساد به ترتیب آقایان امینی و محمودی وغفاری هستند و هر شهرداری هم که معرفی میشود اگر با این باند همراهی نکند برایش مشگل تراشی می کنند . بخاطر اشنا و حمایتی که از استانداری و دفتر نماینده مجلس می شوند لذا خواهشمند است بررسی نمایید این انقلاب با ثمره خون هزاران شهید به بار نشسته است ،شایسته است نگذاریم مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین نمایند . ارزوی توفیق الهی برای شمابزرگواران متخلفین در شهرداری ابراز می کنند پشتشان به کسی گرم است دیگر از طبری ها بالاتر نیستند که

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *