• شناسه خبر : 7242

یک متخصص بیماری های عفونی مطرح کرد:

مشکلات گوارشی یکی از مهمترین علامت های ابتلا به کرونا در موج دوم شیوع آن در کاشان

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: مشکلات گوارشی یکی از مهمترین علامت های ابتلا به کرونا در موج دوم شیوع آن در کاشان است.
احمد نجفی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به علامت های مختلف ابتلای افراد به کرونا اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات گوارشی شامل تهوع، اسهال، دل پیچه همراه با تب یا بدون تب یکی از مهمترین علامت های ابتلا به کرونا در موج دوم شیوع آن است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در فصل تابستان هستیم و ممکن است برخی از دیگر بیماری ها هم با مشکلات گوارشی خود را نشان دهد، ابراز داشت: لازم است اگر همشهریان کاشانی هر نشانه ای مبنی بر مشکلات گوارشی در خود مشاهده کردند سریع به پزشک مراجعه کرده و از مصرف دارو بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنند.
این متخصص بیماری های عفونی یکی دیگر از علامت های مهم ابتلا به کرونا را در موج دوم شیوع ضعف و بی حالی شدید و خستگی زودرس دانست و تصریح کرد: کودکان هم ابتلا به این بیماری می شوند اما اغلب خفیف است و بیشترین هشدار ما درباره کودکان انتقال این ویروس به دیگران است.
وی با بیان اینکه در موج اول بیشتر بیماران زمینه ای و سالمندان در معرض ابتلا و تشدید علائم بودند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر متاسفانه حجم زیادی از بیماران ابتلا و بستری با شرایط اضطراری مخصوص جوانان و سالمندان 30 تا 50 سال است که حتی بیماری زمینه ای هم نداشتند.
نجفی علت اصلی ابتلای این افراد را حضور و تردد در تجمعات، بی تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک و غیره دانست و یادآور شد:موج دوم شیوع ویروس کرونا که از اواسط خرداد ماه آغاز شده و هنوز ادامه دارد اغلب به دلیل مسافرت، عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و حضور در مهمانی ها و تجمعات از جمله مراسم های عروسی و عزا بوده است.
وی با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی یک روش موثر برای درمان بیماران بدحال کرونایی است، افزود: از عموم شهروندان مبتلا به کرونا که دو تا چهار هفته از بهبودی آنها گذشته است، دعوت می کنیم با اهدای پلاسما جانی دیگر به بیماران کرونایی ببخشند.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *