• شناسه خبر : 16208

امیر مقامی درباره چالش های حل نشدنی موزه تاریخ عکاسی و فیلم کاشان سخن گفت

مسیر خارج شدن موزه عکاسی و فیلم از کاشان هموارتر می شود

امیر مقامی، موسس موزه تاریخ فرهنگ عکاسی و فیلم کاشان در پستی در صفحه اینستاگرام خودش از احتمال خروج این موزه از شهر کاشان به دلیل نتیجه نرسیدن پیگیری هایش خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم ، امیر مقامی در پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پیرو مطلب ۱۷ فروردین درباره عدم کمک به حل مشکل مکان موزه ، برخی ادارات گفتند اصلا این موزه نباید از کاشان خارج شود و باید در کاشان راه اندازی شود و ما هم کمک می کنیم.

وی در شرح ماوقع پیگیری هایش نوشت: فرماندار با اداره راه و شهرسازی گفتگو کردند تا یک قطعه زمین به موزه اختصاص دهند، اداره راه و شهرسازی گفتند باید اداره میراث کاشان با ما مکاتبه کند و مالکیت زمین را به عهده بگیرد. دو ماه بعد اداره میراث فرهنگی کاشان با اداره راه و شهرسازی مکاتبه کردند. ولی اداره کل میراث اصفهان اعلام کردند که نمی توانیم مالکیت زمین موزه را به عهده بگیریم تا اولین چالش حل نشدنی ایجاد شود.

وی در ادامه مطلبش بیان داشت: به اداره فرهنگ و ارشاد مراجعه کردم و از این مرکز با اداره راه و شهرسازی مکاتبه شد و اداره راه و شهرسازی گفتند باید اصفهان مالکیت زمین و‌ساخت و ساز را برعهده بگیرد و طی یک سال ساخت ساختمان موزه را انجام بدهد که این کار امکان پذیر نبود تا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد و مسیر دوم هم فعلا بسته شود تا دومین چالش حل نشدنی ایجاد شود.

مقامی در ادامه چالش های پیش روی تاسیس موزه نوشتند: با ریاست محترم اداره میراث جلسه گذاشتیم برای طبقه بالای مرکز هنرهای سنتی میراث فرهنگی که سالهاست بلااستفاده مانده است. پس از نامه نگاری های جناب دکتر دانایی نیا با اصفهان ، مشخص شد که در ازای اختصاص اون محل باید ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اجاره به اصفهان داده بشود تا سومین چالش حل نشدنی هم به وجود بیاید.

مقامی درباره عدم حل مشکل حمام برزک گفتند: دوستان عزیز در برزک دنبال اجاره حمام برزک جهت موزه به ریاست سازمان اوقاف و‌خیریه مراجعه کردند و ایشان گفته بودند مشکلی نیست و بروید برای عقد قرارداد یکساله برای حمام برزک که قرارداد یکساله برای انتقال موزه به برزک امکان پذیر نیست تا چهارمین چالش حل نشدنی ایجاد شود .

مقامی در ادامه مطلبش عنوان کرد: از اداره راه و شهرسازی پرسیدیم آیا امکانش هست زمین موزه را به یک موسسه فرهنگی و هنری که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد را دارد ، اختصاص دهید ؟ که گفتند خیر ؛ زمین فقط بصورت درون سازمانی و از یک اداره به یک اداره دیگه داده میشه در غیر اینصورت باید قیمت زمین را به نرخ روز بدهید!

موسس موزه تاریخ فرهنگ عکاسی و فیلم کاشان در پایان مطلبش خاطرنشان کرد: بنظرم گشایش موزه در کاشان توسط بخش دولتی چندان امیدوار کننده نیست و راه برای خارج شدن موزه از کاشان هر روز هموارتر می شود .

گفتنی است موزه تاریخ فرهنگ عکاسی وفیلم کاشان سه دهه تلاش امیر مقامی پیشکسوت عکاسی کاشان در جمع آوری قطعات، عکس ها و اسناد عکاسی و فیلم و سینما منطقه کاشان از دوران ناصرالدین شاه تا دوران معاصر است که با وجود گذشت چند سال از دریافت مجوز مجموعه داری برای ایجاد این زیرساخت فرهنگی کاشان و تبدیل آن به موزه نیازمند حمایت مسئولان برای فراهم کردن یک مکان است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *