• شناسه خبر : 15416

مردان مجرد متقاضی مسکن ملی موقع تحویل واحد باید متاهل باشند

مجتبی آراسته معاون مدیرکل ورئیس اداره راه و شهرسازی کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اينکه مردان مجرد (بین ۲۳ تا ۴۴ سال تمام) در زمان تحویل واحدها باید متاهل باشند گفت: در صورت طلاق بعد از تحویل واحد مسکونی، فرم ج هر دو زوج تا ۵ سال قرمز باقی می‌ماند.

آراسته با اشاره به شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان مجرد اظهار داشت: شرایط عمومی ثبت‌نام اولیه این‌گونه است که برای متقاضیان مرد مجرد (بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام) داشتن حداقل ۲۳ سال تمام سن در هنگام ثبت‌نام ضروری است.  

وی افزود: نداشتن سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی از دیگر شرایط است. همچنین استفاده نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی از تاریخ ۱۳۵۷/۰۱/۰۱ مورد دیگر برای امکان ثبت‌نام است.  

آراسته توضیح داد: در صورت تأهل، همسر متقاضی در هنگام تحویل واحد باید حائز شرایط قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن (فاقد مالکیت خصوصی و دارای فرم «ج» سبز) باشد.

وی گفت: در صورتی که فرد پس از تحویل واحد مسکونی از همسر خود جدا شود فرم «ج» هر دو زوج تا پنج سال پس از وقوع طلاق قرمز باقی می ماند و در این مقطع زمانی که پنج سال پس از وقوع طلاق تعیین شده است، امکان استفاده از تسهیلات دولتی مسکن را ندارند.

مجتبی آراسته در پاسخ به این پرسش که تکلیف زنان مجرد برای استفاده از این طرح چه می‌شود گفت: زنان مجرد بالای ۳۵ سال می‌توانند ثبت‌نام کنند ولی بانوان ۲۳ سال تا ۳۵ سال امکان ثبت‌نام ندارند.  

وی یادآور شد: البته اگر خانمی مجرد و سرپرست خانوار باشد (یعنی قبلاً ازدواج کرده و سرپرست فرزند باشد) می‌تواند در این طرح ثبت‌نام کند.  

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان تأکید کرد: در مجموع اگر مرد یا زنی مجرد اما سرپرست خانوار باشد، می‌تواند در این طرح شرکت کند؛ به این معنی که قبلاً ازدواج داشته و اکنون با فرزندان خود زندگی می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: برای قانون‌گذار، متأهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چراکه این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند.


    هادی اعتبار
    (0) (0)

    هادی اعتبار

    می 20, 2023

    خیلی خوب من خودم تو کار ساخت و سازم وتمام کاریه ساختمانی به جز گچ کاری و لوله کشی گاز اونم تا حدی بلدم ومیتونم هم کمک کنم هم کسب درامد من سال 97 بر شکست شدم الانم بیکارم 41 سالمه مطلقه

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *