• شناسه خبر : 14973

مدعی استان شدن ایستگاه سنجش آلودگی هوا ندارد

روزهای پایانی نخستین ماه زمستان آخرین سال قرن حاضر در حال سپری شدن است و کاشان شهری که داعیه استان شدن دارد در تب و تاب آلودگی هوا به سر می‌برد.

در کشاکش آلودگی های بی‌رحم و خسته کننده هوای شهر صنعتی کاشان، از گوشه کنار هم می‌شنویم که قرار است کارخانه سرب در حوالی این شهر بی رمق تاسیس شود تا تیر آخر بر پیکر نحیف و نجیب کاشان فرود آید.

از تلخی‌ها و عجائب روزگار و زمان ما و مدیران و مسئولین شهر مدعی استان شدن هم هست که هیچکس حاضر نیست مسئولیت این تصمیم نابخردانه را به عهده بگیرد و همه آقایان از مدیران محلی گرفته تا مسئولین استانی تایید فعالیت این کارخانه را به دیگری پاس می‌دهند و «کی بود کی بود من نبودم» را سرلوحه مصاحبه‌های خود قرار داده اند.

در همین شهری که برای استقلال از مرکزیت استان برخی از مسئولین سابق و کنونی و احتمالا آینده، لفظ استان شدن از زبان آنها نمی‌افتد، تنها دستگاه سنجش آلودگی هوای آن واقع در میدان ۱۵ خرداد سالهای سال است که همچون آهن قراضه ای که فقط سیمای شهر را کریه و زشت کرده است گوشه مهمترین میدان شهر جا خوش کرده است و مسئولین این شهر و استان چشم تو چشم مردم و رسانه‌ها می‌اندازند و می گویند خراب است و نمی شود کاری کرد!

یک بار نماینده سابق و وزیر کنونی قول میدهد که اعتبار گرفته است و فلان و بهمان که درست شود ولی نمی شود و بار دیگر مسئولین اداره حفاظت محیط زیست این شهر می گویند که جای دستگاه کم بوده است و خراب شده است! انگار موقع نصب این دستگاه همه آقایان محیط زیستی در خواب و سرخوش از داشتن این دستگاه بوده اند که زبان هیچکس به اعتراض در کم بودن جای دستگاه به دهان نچرخیده است.

جالب است که در برخی روزها، مدارس کاشان به دلیل آلودگی هوا تعطیل می‌شود اما هیچکس نمی‌داند اصفهان طبق کدام شاخص، کاشان را آلوده تشخیص می‌دهد؟!

حال در حالی که نفس شهروندان این شهر بی رمق به دلیل آلودگی هوای شهر به شماره افتاده رییس اداره محیط زیست این شهر به مناسبت فرارسیدن هفته هوای پاک! در گفتگو با برخی خبرنگاران کاشانی از شناسایی پلنگ در منطقه سخن می گوید.گونه نادری که بارها خبر شکارش توسط شکارچیان غیرمجاز رسانه ای شده و مشخص نیست هدف از این خبر چه بوده است؟

پیشنهاد می‌کنیم رییس اداره محیط زیست کاشان به جای پرداختن به این مسائل، جدیتی دوچندان در تعمیر دستگاه سنجش آلودگی هوای کاشان داشته باشد تا مردم مظلوم این شهر حسرت داشتن این دستگاه را نداشته باشند در حالیکه شهرهای همسایه کاشان توانسته اند با همت مدیران و مسئولان خود از وضعیت سلامت هوای شهر خود خبر داشته باشند.


    م.ع.ز
    (0) (0)

    م.ع.ز

    ژانویه 19, 2022

    سلام/واقعافکرمیکنیدکسانیکه مجوزکارخانه سرب وفولادو..‌.توکاشان صادرمیکنند؛آلودگی هوابرایشان مهم است؟که الان بخوان دستگاه سنجش آلودگی هواراتعمیرکنند!؟ابدا !!الودگی هواواندازه گیری آلاینده ها؛وبالطبع سلامت مردم کوچکترین اهمیتی برایشان ندارد!!

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *