• شناسه خبر : 6138

رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان عنوان کرد؛

مبتلایان کرونا در منطقه کاشان 5 برابر سایر شهرهای کشور است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با بیان اینکه منطقه کاشان 5 برابر متوسط سایر شهرهای کشور مبتلا به ویروس کرونا دارد ،گفت: برآورد می شود که تاکنون در دو شهر کاشان و آران و بیدگل نزدیک به 50 هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا باشند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مسعود دهقانی شامگاه یکشنبه در برنامه تلویزیونی “هرخانه، یک پایگاه سلامت” با اشاره به آنکه تاکنون 21 هزار نفردر کشور مبتلا به کوئید19 شده اند ،اعلام کرد: کاشان با آمار 712 نفر مبتلا به بیماری  کرونا به ازای 500 هزار نفر جمعیت این منطقه 5 برابر بیشتر از متوسط سایر شهرهای کشورمبتلا به ویروس کرونا دارد.

دهقانی با بیان اینکه از 500 هزار نفر جمعیت کاشان و آران و بیدگل 10 درصد مبتلا به بیماری کوئید19 شده اند، افزود: برآورد می شود که تاکنون در این دو شهرستان نزدیک به 50 هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا باشند لذا در هر اجتماع 10 نفراز کاشانی ها الزاما 1 نفر مبتلا به کوئید 19 است.

وی تصریح کرد: از اولین روزهای اپیدمی تاکنون 2 هزار نفر مشکوک به ویروس کرونا در منطقه کاشان بستری شدند که از این میان 712 نفر مبتلای قطعی به این بیماری داشتیم؛ این مهم نشان دهنده آن است که، منطقه کاشان در مواجه با این بیماری وضعیت قرمز فوق حساس و جدی دارد لذا لازم است شهروندان مسئله قرنطینه را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در هر اجتماع 10 نفره یک نفر حتی بدون اینکه بداند مبتلا به کوئید 19 است که خود می تواند ناقل این ویروس به سایرین باشد از طرفی مدت زمان ادامه یافتن این ویروس بسته به عملکرد شهروندان است اگر قرنطینه را جدی نگیرند، به دید و بازدید در عید ادامه دهند و یا تجمع ایجاد کنند این ویروس قطعا تا شهریورماه در کاشان ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان تاکید کرد: اگر این 15 روز تعطیلات نوروز را غنیمت بشماریم و سعی کنیم در این مدت ارتباطات را کم کنیم در خانه قرنطینه بمانیم می توان به مردم اطمینان داد این ویروس طی یک یا دو ماه آینده به حد ضعیف خود و انتقال آن به حداقل خود برسد.

با بیان آنکه قرنطینه سطوح مختلف دارد و در کشوری مثل چین که سطح 5 قرنطینه را دارد نیروی انتظامی و ارتش وارد عمل شده است گفت: قرنطینه ای که برای کاشان در نظر گرفته شده است به این معناست که افراد ملزم هستند دو هفته در خانه بمانند و افراد مشکوک و یا ترخص شده از  بیمارستان الزاما باید در یک اتاق با سرویس بهداشتی مجزا و به دور از سایر اعضا خانواده استراحت کند و تنها می تواند با رابط خانواده که ماسک دارد و کاملا موارد بهداشتی را رعایت کرده در ارتباط باشد.

دهقانی با اشاره به آنکه برخی خانواده ها امکان جداسازی فرد مشکوک به بیماری کوئید 19 و یا ترخیص شده را ندارد اظهار کرد: در اینصورت تمامی اعضا خانواده باید در خواب، رفت و آمد و استراحت 2 متر با فرد بیمار فاصله داشته و هیچگونه برخورد فیزیکی با فرد مشکوک به ویروس کرونا نداشته باشند همچنین ظروف غذایی فرد مشکوک باید مجزا باشد و با حرارت بالای 50 درجه شسته شود علاوه بر آن ملزم است رعایت نکات بهداشتی مثل استفاده از ماسک را رعایت کند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان تاکید کرد: مراقب فرد بیمار حتما باید از ماسک استفاده کند، تعدد تماس خود با فرد بیمار را کم کند و لباس ها و ملحفه فرد بیمار را در پلاستیکی دور بیاندازد و یا در آبی با دمای بالای 60 درجه بشورد و پس از آن دست های خود را با آب و صابون بین 20 تا 30 ثانیه بشورد.

دهقانی خاطرنشان کرد: بین 12 تا 15 درصد مبتلایان به ویروس کرونا هیچ علامتی ندارند و یا علائم خفیف دارند همچنین بالغ بر 90 درصد بیماران خود به خود بهبود می یابند اما این افراد با رعایت نکردن قرنطینه خانگی می توانند دیگران را مبتلا کنند.


    امیرعباس کاظمی
    (0) (0)

    امیرعباس کاظمی

    مارس 31, 2020

    باتوجه ب تعطیلی بازارهاو....مردم کاشان درخیابانها و درمیدانهای شهر تجمع میکنن وقتی رعایت نمیکنن چجوری کرونا ریشه کن بشه

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *