• شناسه خبر : 15212

لطفا به سرب یک《نه》همیشگی و بلند بگویید

پايگاه خبری اهل کاشانم، علی خالوئی ،کارشناس منابع طبیعی


سرپرست محترم فرمانداری کاشان در مصاحبه‌ای با «پایگاه خبری اهل کاشانم» ( لینک اینجا) عنوان نموده‌اند: «ما مسئولان اجازه احداث کارخانه سرب در محدوده صنایع غذایی و محدوده‌ی شهری را نمی‌دهیم»
این بسیار عالی ست!
این‌که بالاترین نماینده دولت در شهرستان، ضمن ورود بر این موضوع، در ادامه بازدید از شرکت مذکور؛ عنوان نموده‌اند: «در محدوده شهری هیچ‌گونه مجوزی نمی‌دهیم»، در ضمیر این سخن، نکته‌ی نهفته است.


آیا منظور ایشان و تفسیر سخن ایشان  این‌ست که، «یعنی خارج از مجموعه شهری و با شهرک‌های غذایی، مجوز احداث کارخانه تولید سرب را می‌دهند؟

نکند در مناطق خارج از شهری و یا اراضی مابین  دو شهرستان کاشان و قم، این مجوز به گفته‌ی جناب سرپرست، «خارج از محدوده‌ی شهری و یا شهرک‌های غذایی» صادر شود؟ و چرا ما دغدغه داریم، نشود؟

به چند علت، نباید هیچ‌گونه مجوزی از این صنعت در پهنای «دشت کاشان» داده شود!

الف) چون بسیار شنیدم سرب به ذاته بد است و غیر مفید، و برای انسان آن می‌کند که نباید، و کارشناسان گفتند، آنچه که می‌باید، از خصوصیات شیمیایی مخرب این فلز.

ب) با عنایت به ترکیب «کوهستانی و دشت بودن شهرستان» از یک طرف و رخساره‌های «ژئومورفولوژی زمین» و کوهستان‌های شهرستان، و این‌که هر روزه شاهد حرکت «بادهای کوه به دشت» و  «دشت به کوه» و «بادهای محلی و موسمی» از شمال غرب به جنوب و جنوب شرق از طرف دیگر، این یعنی بهترین و موثرترین عوامل گسترش و انتشار این سم مهلت در گوشه گوشه‌ی این دشت، حاکمیت داشته و حکم‌فرماست

ج) قطعآ جناب ایشان، درجریان نیستند، اراضی ملی خارج از حریم شهری را دست کم  «دوهزار مرتعدار» در حال چرای گوسفندانشان و بهره‌برداری تعلیف علوفه هستند. اگر علوفه‌ی این مراتع و گیاهانی که تعلیف این گوسفند می‌شوند به سرب آلوده شود، چه؟

قطعاً جناب ایشان، اشراف ندارند که، اراضی ملی خارج از حریم شهری را می‌گویند: «مرتع» ، و در این شهرستان چیزی حدود ۱۱۰ هزار گوسفند در حال چرای در این حدود ۱۵۰ سامانه‌ی عرفی یا همان مراتع هستند

قطعا جناب ایشان اشراف ندارند که، این ۱۱۰ هزار گوسفند و دو هزار مرتعدار،  «تولید کننده مرغوبترین و بهترین گوشت ارگانیک و سالم» این منطقه و چه بسا استان و شهرهای همجوار باشند.

از اینجا به بعدش را قطعا خبر خواهند داشت که اگر در هرکجای این ۳۶۰ هزار هکتار اراضی ملی و مرتعی، مراکز آلایندگی به خطرناکی سرب مجوز تأسیس بگیرد، چه فاجعه‌ای در این شهر و استان بوجود خواهد آمد!

ادامه‌ی داستان افزایش تصاعدی ۱۴۷۰ خانواده‌ی سرطانی دشت کاشان، و این نیست مگر که «مصرف غذاهای تراریخته»، و یا «غذاهایی که هنوز دوره‌ی کارنس سموم و کودهای شیمیایی‌شان به اتمام نرسیده» ولی راهشان بر سر سفرهای مردمان این سرزمین به پایان رسیده!

و یا سرچشمه‌‌های تولید آلاینده‌های زیست محیطی، ریزگردهای زمین ساختی و یا صنعتی که به استنشاق انسان می‌انجامد.

جناب آقای دکتر، اگر قرارست به سرب، نه بگویید، لطفاً زحمت بکشید، نه‌تان به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد و همیشگی، و یا بهترست کلا نه بگوید!

چون این گونه شرکت‌های تولیدی از هر راهی که بروند ختم به خیر نخواهند شد که هیچ، و باری خواهند شد گران بر دوش دولت و خانواده‌ها در بخش درمان.

لطفاً دوران خدمتتان در این خطه‌ی متبرک را با خاطره‌ی نه‌ی بزرگ به  «هرگونه صنایع آلاینده و مخل سلامتی انسان و دام خاصه تولیدات سرب» اهالی تمدن سیلک، شروع بفرمائید.

مردمان سترگ این تمدن بزرگوارند و بخشنده، هيچگاه خوبی‌ها را فراموش نخواهند کرد.


    مجتبی ناصحی
    (0) (0)

    مجتبی ناصحی

    فوریه 12, 2022

    کارخانه سرب تعطیل کنید سرب نه

    حسین سقایی
    (0) (0)

    حسین سقایی

    فوریه 12, 2022

    نیاید هیچ کارخانه سربی در کاشان فعال و یا انجام پذیرد کارخانه سرب در شهرک صنعتی جعفر اباد شکوه ۴بی داد می کند و از قم به کاشان کشنده شده چرا

    مهدیه بخشیانه
    (0) (0)

    مهدیه بخشیانه

    فوریه 12, 2022

    لطفا درکاشان کارخانه سرب نزنید نه به کارخانه سرب نه به کارخانه سرب نه به کارخانه سرب

    (0) (0)

    فوریه 13, 2022

    ما کارخانه سرطان سازی (سرب )نمی خواهیم /لطفا گوش کنید ب حرف مردم کاشان

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *