• شناسه خبر : 6916

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان خبر داد:

قیمت مصوب تخم مرغ در کاشان هر کیلویی 14 هزار و 500 تومان

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کاشان گفت: طبق مذاکرات انجام شده با شرکت تعاونی مرغ تخمگذار کاشان و مصوبه کمیسیون تنظیم بازار شهرستان مقرر گردید تامین تخم مرغ مورد نیاز شهروندان با قیمت مصرف کننده هر کیلو 14 هزار و 500 تومان در بازار عرضه شود.

مجید احمدی مقدم در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ با وجود تقاضای ثابت و حتی کاهش نسبی تقاضا در فصل تابستان اظهار داشت: مهمترین علت افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ کاهش عرضه در بازار برای مصرف است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده های دام و طیور تاثیر تعیین کننده ای در قیمت عرضه محصولات دام و طیور نداشته است، ابراز داشت: کاهش میزان عرضه محصولات دامی ناشی از کمبود نهاده دامی در بازار و به تبع آن کاهش جوجه ریزی رخ داده است.

رئیس اداره بهبود تولیدات ادامی جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه یکی از مهمترین علل کاهش تامین نهاده دامی مسائل ارزی است، تصریح کرد: در دو ماه گذشته مرغداران مرغ تولیدی را به دلیل کاهش تقاضای ناشی از بیماری کرونا و عدم تناسب در عرضه و تقاضا در بازار با ضرر مطلق و به قیمت کیلویی پنج هزار تومان مرغ زنده درب مرغداری نیز فروختند در حالی که‌این مبلغ کمتر از قیمت تمام شده تولید برای هر مرغدار بود.

وی با بیان اینکه مرغداران مجبور شدند مرغ خود را پیش از این با ضرر بفروشند، خاطرنشان کرد: تامین نقدینگی مورد نیاز مرغداری ها از ضروریات ادامه فعالیت در این صنعت می باشد لذا با شرایط موجود لازم است تدابیر لازم در زمینه حمایت‌های مالی از طریق تخصیص تسهیلات انجام شود.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه این مشکل مربوط به شهر و منطقه ما نیست بلکه مربوط به کل ایران است، بیان داشت: شرکت پشتیبانی کشور اقدامات لازم در زمینه تامین نهاده های اصلی دام و طیور را عهده دار و تامین مرغ منجمد با قیمت تنظیم بازار هر کیلو 135000 ریال قیمت مصرف کننده را در دستور کار دارد.

وی افزود: طبق مذاکرات انجام شده با شرکت تعاونی مرغ تخمگذار کاشان و مصوبه کمیسیون تنظیم بازار شهرستان مقرر گردید تامین تخم مرغ مورد نیاز شهروندان با قیمت مصرف کننده 145000 ریال تامین و توزیع گردد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *