• شناسه خبر : 6937

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان:

فقط حدود 40 درصد مردم کاشان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: فقط حدود 40 درصد مردم دستورالعمل های بهداشتی را برای مقابله با کرونا رعایت می کنند.

مسعود دهقانی در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم با بیان اینکه مردم حداقل تا یکسال دیگر باید شرایط زندگی با کرونا را داشته باشند، اظهار داشت: ماسک زدن در بیرون از خانه، حفظ فاصله اجتماعی و شستشوی مکرر و منظم دست ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا لازم و ضروریست.

وی با اشاره به اینکه شهروندان کاشانی لازم است در محیط های درمانی و بیمارستانی حتما از ماسک های سه لایه جراحی و قوی استفاده کنند، ابراز داشت: این ماسک ها تا حدود 85 درصد در محیط های آلوده می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به کرونا شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان تصریح کرد: در بقیه اماکن مثل بازار، مغازه ها و دیگر اماکن عمومی که به عنوان یک محیط آلوده محسوب نمی شود، مردم می توانند از ماسک های پارچه ای و به نسبت ضعیف تر که به عنوان نوعی وسیله پیشگیری محسوب می شود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ماسک 100 در 100 از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند، بیان داشت: رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مکرر دست ها از دیگر عوامل پیشگیری از کروناست.

دهقانی با اشاره به اینکه فقط حدود 40 درصد مردم کاشان دستورالعمل های بهداشتی در رابطه با پیشگیری از کرونا را رعایت می کنند، یادآور شد: این موضوع خطرناک است و این معنی را می دهد که حدود 60 درصد مردم به این بیماری بی تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه مردم در اجتماع و جامعه باید هم ماسک بزنند و هم مطالبه گر باشند، تاکید کرد: همشهریان کاشانی لازم است هنگام مراجعه به ادارات، فروشگاه ها، مغازه ها و هر مکان عمومی ضمن استفاده از ماسک دیگران را نیز ترغیب کنند که برای حفظ جان خود و دیگران از ماسک استفاده کنند و اگر در اماکنی فرد یا افرادی از ماسک استفاده نمی کنند از آنها مطالبه کنند که آنها نیز ماسک بزنند.

رئیس شبکه بهداشت کاشان افزود: ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا در کاشان تابع نظرات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کروناست و هرگونه تصمیمی مثل بازگشایی اماکن و یا اعمال محدودیت ها با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا می شود.


    (0) (0)

    جولای 2, 2020

    تروخدا یه فکری بکنید خیلی از مردم گوش رعایت نمیکنند تو خونه ها اختلاف نظره استخر باز تالار وعروسی برقرارسفره خونه برپا هیییچ کس رعایت نمیکنه همینکه هیچ جا تعطیل نیست مردم فکر میکنند کرونا تموم شده

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *