• شناسه خبر : 12882

فروش لوازم‌التحریر زیر آوار کرونا، ماه مهر دیگر بوی مدرسه ندارد

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، این روزها ایام پایانی روزهای تابستان را سپری می کنیم و طبق معمول فصل مدارس و آغاز سال تحصیلی است و این روزها بازار لوازم التحریر رونق زیادی پیدا می‌کرد.

شیوع کرونا باعث شد بسیاری از مشاغل و واحدهای صنفی تحت تاثیر قرار بگیرند و از این رو با توجه به مجازی شدن تدریس و آموزش در سال های گذشته مردم کمتر برای خرید لوازم‌التحریر روی می آوردند و بیشتر ملزومات تحصیل را برای دانش آموزان تهیه می‌کردند.


همین موضوع باعث شده است تا صنوف لوازم التحریر ضربه سختی را متحمل شوند در حالی که دولت قبل هیچ حمایتی از آنان نکرده و هیچ مسئولی نیز پاسخگوی ضرر و زیان های این واحدهای صنفی نبوده و امسال نیز اگرچه دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای بازگشایی مدارس به کار گرفته است اما شو و شوق گذشته وجود ندارد.

آموزش مجازی دانش آموزان اگرچه می تواند به نوع خود دلیلی برای کاهش فروش صنوف لوازم‌التحریر باشد اما افزایش قیمت کالاها و ملزومات تحصیل دانش آموزان در سال‌های اخیر باعث شده است تا مردم رغبت کمتری به خرید کیف، جامدادی، مدارنگی و دیگر لوازم داشته باشند و دانش آموزان سعی می کنند وسایل قبلی خود را استفاده کنند.

حسین یکی از دارندگان واحدهای صنفی لوازم‌التحریر در کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد کاهش چشمگیر خرید لوازم التحریر توسط شهروندان بودیم، اظهار داشت: این موضوع به دو دلیل افزایش قیمت و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس بوده است.

وی افزود: وقتی دانش آموز به صورت مجازی در کلاس درس حاضر شود نیازی به خرید کیف، جامدادی و لوازم چندبار مصرف ندارد و بر همین اساس همواره ملزومات خود نظیر مداد، دفتر و گاهی اوقات مدادرنگی می شود و این موضوع موجب شده است تا صنوف ما از رونق بیفتد.

این دارنده واحد صنفی لوازم التحریر در کاشان با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته هیچ حمایتی نیز از ما نشد، ابراز داشت: علاوه بر آنکه هیچ حمایتی از ما نشد مجبور شدیم برای چند نوبت و هر نوبت به مدت چند روز واحد صنفی خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل کنیم.


علی دیگر دارنده واحد صنفی لوازم التحریر در کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم در کاشان با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شد تا اکثر واحدهای صنفی متضرر شوند، اظهار داشت: شاید به جرات می توان گفت که صنف لوازم التحریر بیشترین ضرر و زیان را نسبت به دیگر صنوف متحمل شدند.

وی با بیان اینکه با این روند تنها ضرر و زیان می دهیم، افزود: تا پیش از شیوع ویروس کرونا دو نفر در واحد صنفی من مشغول به کار بودند، افزود: با شیوع ویروس کرونا و کاهش قابل توجه درآمد مجبور شدم دو کارمند خود را اخراج کنم چراکه واقعا امکان پرداخت حقوق به آنان را نداشتم.

این دارنده واحد صنفی لوازم التحریر در کاشان با بیان اینکه برای اجناسی که خرید کردیم چک پرداخته بودیم، ابراز داشت: اوضاع بد بازار و عدم رونق باعث شد تا چند چک صادره ما به دلیل عدم تامین مبلغ چک برگشت بخورد در حالی که دولت مدعی بود نباید چک ها در زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی برگشت بخورد.

محمدرضا دیگر دارنده واحد صنفی در کاشان ضمن انتقاد از نوسان بالای قیمت ها طی چند سال اخیر اظهار داشت: طی سال های اخیر به هر‌میزان جنس فروختیم ضرر کردیم چراکه برای شارژ مجدد اجناس باید بیشتر از قیمت فروش پول خرید کالا می دادیم و این موضوع همواره باعث می شد تا از درصد سود خود بکاهیم.

وی با بیان اینکه اگر میخواستیم همانند قبل قیمت گذاری کنیم شهروندان هیچ خریدی از ما نمی‌کردند، افزود: برای ترغیب خرید محصولات مجبور هستیم از سود خود بکاهیم تا با حداقل افزایش قیمت بتوانیم جنس خود را بفروشم.

این دارنده واحد صنفی با بیان اینکه افزایش قیمت ها در سال های گذشته کمر فروشنده لوازم التحریر را شکسته است، ابراز داشت: علاوه بر این موضوع هیچ حمایت مادی نیز از این واحدهای صنفی صورت نگرفت و همین موضوع باعث شد ضرر و زیان قابل توجهی به فعالان در واحدهای صنفی فروش لوازم التحریر وارد شود.

حمید یزدانخواه نیز در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه در این روزها بازار لوازم التحریر تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، اظهار داشت: وضعیت بازار لوازم التحریر اصلا تعریفی ندارد زیرا مردم با وجود چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید هیچ استقبالی از خرید لوازم التحریر نشان نمی دهند.

وی با بیان قیمت اجناس لوازم التحریر نسبت به اجناس موجود در بازار افزایش داشته است، افزود: برخی اقلام نسبت به سال گذشته تا 40 درصد افزایش قیمت داشته و به نوعی دو سال است بازاز لوازم التحریر تعطیل شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر کاشان با بیان اینکه بیشترین ضرر و زیان در واحدهای صنفی متوجه صنف ما بود، ابراز داشت: این موضوع به دلیل تعطیلی مدارس و افزایش قابل توجه قیمت لوازم التحریر بوده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *